האם נכון לפתח שיח עם הרפורמים? הרב שמואל אליהו ודוד סעדה

    אסתי פלד 4 Comment on האם נכון לפתח שיח עם הרפורמים? הרב שמואל אליהו ודוד סעדה

    ניהול שיח מול הרפורמים? הרב שמואל אליהו רבה של צפת בריאיון ל'מהדורה המרכזית' עונה: "עם ההנהגה לא, היא באה רק להטיף, עם העמך כן". דודו סעדה: "הם יהודים בני משפחה שלנו וצריך להיפגש אתם"

    הרב שמואל אליהו בכותל צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    הקשר או ניתוק הקשר עם הרפורמים. הרפורמים, זרם של יהודים שאינם מאמינים כי עם ישראל קיבל את התורה מן השמיים ולכן הם ניתקו את עצמם מהכלל היהודי. בנוסף רבים מחברי הקהילה מתנגדים למדינה היהודית וחלקם אף פועלים באוטו אנטישמיות כנגד ישראל והיהודים המאמינים. ולכן עולה השאלה האם בכלל מותר לנהל אתם שיח כלשהו? בעוד ביהדות החרדית אוסרים כל קשר אתם, בציונות הדתית הדעות חלוקת.

    הגאון הרב שמואל אליהו רבה של העיר צפת התראיין ל'מהדורה המרכזית' והסביר את דעתו: "אסור לדבר עם ההנהגה הרפורמית. הם הפכו לאוייבי הארץ, מעודדים התבוללות, ותומכים באויבנו. אבל, עם פשוטי העם, יהודים רפורמים באשר הם, חלה עלינו החובה לקרב ולאהוב".

    עוד הוסיף הרב, "אין להם דור המשך, יש להם אלפי בתי כנסת ריקים גם ביום כיפור. צריך לעזור להם לצאת מהמשבר הזה. ההנהגה שלהם לא באה לשמוע אלה באה להטיף לנו מוסר. ישנם 5 עתירות נגדי בבג"ץ מטעם ארגונים רפורמים על כל מיני דברים שאמרתי. הבית שלהם בוער והם באים להטיף לי מוסר".

    דודו סעדה: "הרפורמים הם יהודים, בני המשפחה שלנו, וגם עם בן משפחה שסטה מהדרך חייבים לשמור על קשר".

    הריאיון הם דודו סעדה:

    צילום: פלאש 90


    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      עד מתי הזרם הדתי יהיה מבולבל???
      כואב לי לראות אותם כ"כ מבולבלים
      הם כבר לא זרם אחד הם המון זרמים קטנים ומבולבלים!

    2. 3

      דודו סעדה לא מסוגל לנהל דיון תרבותי בראיון והוא מדבר על הקשבה וסובלנות כמעט והרביץ לאבי מימרן מזל שזה לא באולפן
      דודו היקר דברי חכמים בנחת נשמעים במיוחד כשהנושא הוא קירוב וסבלנות.
      עם כל הכבוד לדוגמא שחזרה על עצמה אין ספור פעמים אנחנו משפחה ולא מחרימים וכו… דוגמא שטחית ולא משקפת עם כל הכבוד
      גדולי ישראל חולקים על דעתך חד משמעית הם יודעים מתי יש לקרב ומתי יש למחות ולהתריעה מפני הסכנה .
      אל תתמם מנהיגי הרפורמים לא מוכנים להקשיב או לנהל דיון השקפתי כל מגמתם ללעוג ולזלזל בקדשי ישראל.

    3. 2

      חבל שאתם עושים צחוק מעצמכם, וחבל שהרב אליהו שליט"א מצטרף לחוכא וטלולא של "עימות" כביכול, עם איזה מאן דהוא. הנושא של יחס לריפורמים, שייך רק לרבנים, עובדה, שהסעדה הזה אפילו אינו מבין את הבעיה. שים לב: כל גדולי אמריקה בזמנו (שם היה הנושא בוער) וכל גדולי ישראל בארץ, גם מחוגי הציונות הדתית, היה מוחלט אצלם שאין שום מגע ושום יחס להנהגה הריפורמית, וכל אלו לא הבינו כלום באהבת ישראל חוץ מדודו סעדה ועוד כמה עמי ארצות כמוהו?
      אבל באמת חבל שגם הרב אליהו אינו נוגע בנקודה העיקרית: הבעיה של הריפורמים אינה ביחס או חוסר יחס למדינת ישראל וכדומה, אלא בכך שהם אינם אלא חבורת ליצנים, זה אינו זרם, אינו קהילה, אלא מועדון חברתי. לא נשמע מעולם על "דת" שאינה דורשת כלום מחבריה אלא מוותרת להם על הכל… התנועה הריפורמית היא עלבון ל"דת", לכל דת שהיא, לא רק ליהדות. מי שלוקח את כל המטען היהודי הכביר, ומצמצם אותו לטקס של תפילה פעם בשבוע, הוא לא פרטנר לניהול משא ומתן. אפשר לנהל דיאלוג דתי עם נוצרים ומוסלמים ועובדי ע"ז, ולא עם ליצנים.
      וכל זה, הוא רק כדי להסביר למי שרחוק מיהדות, למה היחס שלנו לריפורמים הוא כזה. אבל לנו עצמינו? די לנו בכך שהם עוקרים את כל היהדות, מחללי שבת, אוכלי טריפות, עוברים על מצוות התורה, מה יש לנו אתם?
      הטיעון "שהם יהודים" אין לו כל משמעות. לא מדובר כלל על הפרט, אלא על השיטה וההנהגה.

    4. 1

      אחרי ששומעים את מלמד מבינים למה הקב"ה שולח את טראמפ לייסד מדינה לפלסטינים , אם יהודים הקוראים לעצמם רבנים וראשי ישיבה נותנים לגיטימציה לרפורמים וקונסרבטיבים זו סיבה טובה לגרש אותם מארץ הקידש .