סמוטריץ': "כשאתה מוותר על 70% מהשטח – אתה מייצר מדינה פלסטינית"

    אסתי פלד No Comments on סמוטריץ': "כשאתה מוותר על 70% מהשטח – אתה מייצר מדינה פלסטינית"

    ח"כ בצלאל סמוטירץ' בריאיון ל'מהדורה המרכזית' מסביר את המחלוקת עם המפלגות החרדיות, "דרעי ואנשיו תוקעים מינויים שלנו במועצות דתיות, רבני ערים ודיינים, זכותנו לפתח את עולם התורה שלנו". על סגירת הרכבת: "החלטה שגויה"

    צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה לשעבר ח"כ בצלאל סמוטריץ' התראיין הערב (שני) ל'מהדורה המרכזית' ותקף את החלת הריבונות והחשש ממדינה פלסטינית, "תיווצר דינמיקה בשטח שתדיר אותנו דה פקטו מ-70% מהשטח, כי כשאתה אומר ששבעים אחוז לא שלך, צה"ל מתנהל בהתאם והשטח מתנהל עם המשקיעים בהתאם ואתה מוותר על רוב השטח, הרי נתניהו הסכים כבר לשתי מדינות לשני עמים".

    על הסכנה לדבריו של סמוטריץ' בהסכם למדינה דימיונית "יש כאן דילמה גדולה, מי שתומך בריבונות מאמין שהחלק הרע לא יתממש. אבל יש כאן סיכון כי מי יכול לדעת איזה נשיא יהיה כאן אח"כ כמו ביידן והוא יגיד לנו תנו לי את החלק של המדינה הפלסטינית. התנאים נשחקים. הרי כמו שיצאנו מלבנון והוואקום יתמלא עם חיזבאללה בעל 150 אלף טילים, כל התנאים שאתה קובע הם נשחקים".

    כשר התחבורה לשעבר סמוטריץ' מתנגד לסגירת הרכבת "ההחלטה לא לפתוח את הרכבת היא החלטה שגויה. אני כבר החלטתי לפתוח את הרכבת. יומיים לפני הפתיחה מנכ"ל משרד הבריאות הנחה הפוך והוא עשה זאת מעל ראשי. מדובר בפגיעה בשכבות החלשות שמגיעים לפריפריה לעבודה במרכז. זה קשה לפתוח את המשק ללא תחבורה ראויה לעובדים. יש דרכים לפתוח את הרכבת תוך הגבלות משרד הבריאות".

    על המחלוקת עם המפלגות החרדיות ומינוי דיינים, "יש פיקוח על מינויי דיינים, רבני ערים וכד' וזה לגיטימי. ש"ס ודרעי ממנים מועצת דתיות ורבני ערים, והם תוקעים מינויים של הציונות הדתית כי ראש העיר לא מסתדר עם רצון שר הדתות וכו'. חשוב לנו מינויים שלנו כדי לפתח את עולם התורה שלנו".

     



    0 תגובות