השינויים שהושגו בחוק להמרצת בעלי העסקים להחזרת עובדים

    איתי גדסי No Comments on השינויים שהושגו בחוק להמרצת בעלי העסקים להחזרת עובדים

    ועדת הכספים הצביעה על רוב סעיפי החוק להמרצת בעלי עסקים להחזרת עובדים לאחר משבר הקורונה, יחד עם ביטול מספר סעיפים בחוק ושינויי סעיפים

    יוזם התוכנית השר כץ בוועדה צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התוכנית לעסקים. וועדת הכספים סיימה היום (שני) את ישיבתה על הכנת החוק תמריץ לעסקים לאחר משבר הקורונה, אשר יקלטו או יחזירו לעבודה עובדים אשר הוצאו משוק העבודה בתקופת המשבר. חברי הוועדה הצביעו על עשרות הסתייגויות ועל חלק ניכר מסעיפי החוק.

    בתום הדיון קבע יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, כי צוות הייעוץ המשפטי לוועדה ידבר עם נציגי משרד האוצר, על מנת להגיע להסכמות על סעיפים שונים שמבקשת הוועדה להכניס בהם שינויים.

    ההסכמות שהושגו לגבי מספר שינויים, בהם:

    • החרגת גופי חינוך וגופי השכלה גבוה, אשר סכום השתתפות המדינה עומד על לפחות 40%, במקום 25% במסגרת החוק המקורי.

    • הסרת סעיף המחריג חבר באגודה שיתופית ועובד באגודה מזכאות למענק, ונקבע כי כל עובד, שמתקיימים לגביו יחסי עובד מעביד ומפקידים לעניינו דמי ביטוח לאומי, יוכר במסגרת זכאות למענק עבורו.

    • הסרת סעיף המחריג בני משפחה ממסגרת המענק, ובלבד שאותו קרוב משפחה היה מועסק בעסק האמור עד סוף חודש פברואר 2020.

    • לדרישת יו"ר הוועדה וחבריה, ולאחר שהתקבלה הסכמת שרי הרווחה והאוצר, נקבע כי יתוקן חוק הביטוח הלאומי, כך שבתקופת משבר הקורונה – החל ממרץ עד חודש יוני כולל, יתאפשר כפל קצבאות במסגרת החוק, כך שלא יתבצע קיזוז של קצבת דמי האבטלה של זכאי מקצבת קיום, בתקופת משבר הקורונה, וכן יוחזרו הקצבאות הכפולות רטרואקטיבית.

    • נקבע כי בתוך 21 יום יקבע שירות התעסוקה את זכאות המעביד, וכן יבוצע התשלום.

    • בוטלה הטלת ריבית במידה וחלה טעות והמעסיק קיבל מענק גבוה מהדרוש, והמקבל יהיו מחויב רק בהצמדה ללא ריבית.

    • צמצום תקופת שמירת המידע המועבר אל שירות התעסוקה במסגרת החוק, והעמדתו על שנה במקום שנתיים.

    במסגרת ההידברות בין משרד האוצר לוועדת הכספים כאמור, תידון בין היתר דרישת הוועדה כי הקצבת חצי מיליארד ₪ לפיצוי למעסיקים שלא פיטרו עובדים שהוקצבו לדרישת הוועדה, תהייה כפופה לאישור ועדת הכספים, וכן כי החוק יכלול סעיף המסמיך את שר האוצר לקבוע לגבי ענפים מסוימים, בהם ענף אולמות וגני האירועים, כי המענק יוענק להם בגין החודשים יולי עד אוקטובר 2020, על מנת שיוכלו לנצל את ההטבה באופן מלא.

    לצד ההידברות בין הצדדים, תידרש גם ועדת הכנסת לטענת נושא חדש שהוכרזה לגבי מספר נושאים במסגרת הדיון, והוועדה תידרש להצביע על רביזיות מצד מגישי ההסתייגויות.



    0 תגובות