עימות חריף בוועדת הכספים על רקע חוק המענק לעידוד תעסוקה

    איתי גדסי No Comments on עימות חריף בוועדת הכספים על רקע חוק המענק לעידוד תעסוקה

    עימות חריף פרץ בוועדת הכספים בין חברי הוודעה ושר האוצר ישראל כ"ץ בדיון על חוק המענק לעידוד תעסוקה. יו"ר הוועדה גפני: "אם אתה בא מראש ואומר אני לא מסכים לשום שינוי מהותי, צריך להחליט מה עושים" | ‏ברקת לכ"ץ: "אתה לא מקשיב לנו ואתה לא מקשיב לציבור" | כ"ץ: "זהו צילמת? אפשר להמשיך" | ח"כים מהקואליציה: "אנחנו לא חותמת גומי"

    צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ויכוח נוקב בוועדת הכספים בין שר האוצר למספר חברי הוועדה, נוכח הודעת השר כי יתנגד לשינויים מהותיים בחוק לעידוד עובדים למעגל התעסוקה.

    שר האוצר, ישראל כץ, הצטרף לדיון ועדת הכספים בנושא הצעת חוק מענק לעידוד תעסוקה (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש), במסגרת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית – הצעת החוק עוסקת בתמריץ כספי למעסיקים, אשר יקלטו או יחזירו לעבודה עובדים אשר הוצאו משוק העבודה בתקופת המשבר.

    בדיון התעורר ויכוח נוקב, כאשר שר האוצר, ישראל כץ, הודיע כי הוא מתנגד לשינויים מהותיים שהעלו חברי הוועדה: "אני מעדיף עם השינויים שהועלו בפני, שהחוק לא יעבור, אני לא מוכן להוריד את שכר המינימלי שנקבע, גם ככה הוא נמוך מאוד. הורדה מתחת לזה תגרום למניפולציות, ולהורדת שכר מצד מעסיקים. גם לעניין הקדמת המענק ל-19 באפריל זה לא ישים, נאלץ להתחיל מתחילת החודש. גם לגבי מענק מלא מה-27 למאי זה לא ישים, אין לנו בעיה שהמסעדות ירשמו את העובדים מה-1 ביוני. אם יהיו בעיות עם יישום החוק, אין לי בעיה שנגיע לכאן לעשות תיקון, אבל אני לא רואה שזה ילך לכך".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ: "אז למה אתה בא לכנסת אם הכנסת חסרת חשיבות?"

    ח"כ ניר ברקת: "החוק הזה, בכותרת שלו, נועד להחזיר עובדים למשק, מבדיקה שעשינו עם האוצר, 10 אחוז זה מי שיחזור".

    כץ: "שטויות, אף אחד לא הוסמך לומר דבר כזה. יושבים מיליון איש בבית, והחוק הזה הוא החוק שלהבנתי הוא היעיל ומהיר ביותר והניתן ביותר ליישום. אחרי ששקלתי ובדקתי היטב זה החוק הנכון, זה המשך לצעדים האחרים, כלל המגזרים צריכים את החוק הזה".

    ח"כ ברקת: "אתה לא מוכן לשמוע אפילו מה שיש לנו להציע. לא באת להקשיב, זה לא בסדר".

    יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "מבקש השר לאשר את החוק מבלי לבצע בו שינויים מהותיים, אני מכיר שכאשר יש חוק מהותי דנים בו. אנחנו רוצים לעשות זאת בהסכמה, אם אתה בא מראש ואומר שאתה לא מסכים לשום דבר מהותי".

    ח"כ סמוטריץ: "אז יהיה פיליבסטר של שבועיים".

    ח"כ ינון אזולאי: "אתה לא נותן לנו להעיר אפילו, אנחנו יכולים להעיר את הערות שלנו".

    ח"כ כץ: "יש קואליציה והיא צריכה להצביע במסגרת הקואליציה".

    לאור חילופי הדברים, הוציא יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני את הוועדה להפסקה קצרה.



    0 תגובות