נתניהו: "איראן מנעה מפקחי סבא"א לבצע בדיקה"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "איראן מנעה מפקחי סבא"א לבצע בדיקה"

    ראש הממשלה נתניהו מעדכן בישיבת הממשלה: "בסוף השבוע הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבעה שאיראן סירבה לאשר לפקחי הסוכנות גישה לאתרים סודיים שבהם איראן ביצעה פעילות גרעין צבאית חשאית"

    נתניהו צילום: לעמ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לנושא תכנית הגרעין האיראנית: "בסוף השבוע הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבעה שאיראן סירבה לאשר לפקחי הסוכנות גישה לאתרים סודיים שבהם איראן ביצעה פעילות גרעין צבאית חשאית", עדכן נתניהו.

    נתניהו הרחיב ואמר כי "איראן מפרה בשיטתיות את התחייבויותיה גם בהסתרת אתרים, גם בהעשרה של חומר בקיע וגם בהפרות אחרות. אני מאמין שהגיעה העת, ואני חושב שכבר עברה העת, אבל בוודאי שכעת זה מחויב המציאות לאור הגילויים הללו, שהקהילה הבינלאומית תצטרף לארה"ב ותטיל מחדש סנקציות משתקות על איראן".

    בתום התייחסותו לנושא הצהיר: "בכל מקרה, הקורונה לא מפחיתה כהוא זה מהנחישות שלנו לפעול נגד התוקפנות של איראן. אני חוזר ואומר – ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני ותמשיך לפעול באופן שיטתי נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בגבולותינו".

    בעניין הקורונה אמר נתניהו: "בעולם היום יש כבר קרוב ל-7 מיליון נדבקים ממגפת הקורונה, שגבתה עד עכשיו את חייהם של כ-400,000 בני אדם. גם באזורנו המצב לא השתפר, בנוסף לאיראן ותורכיה שיחד יש להן כמה עשרות אלפי מתים, אנחנו עדים בימים האחרונים לעלייה חדה במצרים וגם בסעודיה. סעודיה פתחה את המסגדים וסגרה אותם לאור ההתפרצות הזאת. גם אצלנו בישראל אנחנו עדים לעלייה חדה בשיעורי ההדבקה בימים האחרונים. כפי שאמרתי כל הזמן: הנגיף כאן. הוא לא המצאה דמיונית לא שלי ולא של אף אחד אחר. מדינות שהמעיטו בהערכת הסכנה של המגפה ושאימצו מדיניות מאוד מקלה, מאוד ליברלית, הבינו שאין ברירה אלא לנקוט צעדים ומגבלות שאנחנו נקטנו עוד בתחילת הדרך, זאת אחרי שהם ספגו אלפי מתים".

    נתניהו הוסיף: "מי שאומר שמלכתחילה לא הייתה פה סכנה או שכעת אין סכנה, מטעה את הציבור ומעודד התנהגות שמסכנת את בריאות הציבור ואת חייהם של רבים. חלק מהעלייה הברורה שאנחנו רואים בשמונת הימים האחרונים בשיעור ההדבקה בישראל, חלק מזה נובע, וגם היה צפוי, בגלל ההקלות שעשינו כדי לפתוח את הכלכלה שלנו. אבל חלק גם נובע באופן מובהק מההתרופפות בהקפדה על הכללים של מסכות, מרחק והיגיינה".

    עוד מדברי נתיהו: "גם כשמנטרלים את ההתפרצות בגימנסיה העברית בירושלים, ואת ההתפרצות בבתי הספר, אנחנו רואים עלייה ברורה בחלקים רבים של המדינה ובחלקים רבים של האוכלוסייה. לכן, זימנתי מחר בבוקר את קבינט הקורונה שם נשקול את הצעדים המתבקשים מול התגברות המגיפה, כולל בבתי הספר, כולל בתחבורה הציבורית ובתחומים אחרים גם כן".

    "במקביל", עדכן "אנחנו נקיים השבוע ישיבה עם שר האוצר והאנשים המקצועיים שלו ועם כל השרים הכלכליים, שבה אקבל עדכון על הצעדים שנקטנו על מנת להחזיר אנשים למעגל העבודה וצעדים שאנחנו מתבקשים לנקוט כדי לעזור לעסקים קטנים ולעסקים בכלל, לחזור לשגרת פעילות".

    נתניהו ציין כי "יש סימנים ראשונים מעודדים של התאוששות במשק, אתם רואים את זה – פתיחת עסקים, פתיחת מסעדות, לפעמים פתיחה יותר מדי – אנחנו רואים את ההתאוששות הזאת, אבל ההמשך תלוי בכם, אזרחי ישראל".

    ראש הממשלה התייחס גם למאמצים למציאת חיסון לנגיף: "היום שר הביטחון, שר הבריאות ואנוכי נלך למכון הביולוגי בנס ציונה ונקבל עדכון על ההתקדמות במאמצים למציאת החיסון. אנחנו כולנו מייחלים ומתפללים שהמאמצים האלה יצליחו, אבל אי אפשר לבנות עליהם – לא על אלה וגם לא על המתרחש ביתר המכונים והחברות בעולם. אנחנו כולנו צריכים להבין שאנחנו צפויים לחיות בשגרת הקורונה הרבה זמן. בלי הקפדה על מסכות, מרחק והיגיינה – לא נוכל לעמוד ביעדים שלנו וגם לא נוכל להחזיר את המשק למסלולו. לכן אני מבקש מכם – הקפידו על הכללים למען הבריאות, למען החיים, למען מקומות עבודה".

    "בהקשר זה, אנחנו נדון היום בחוק הקורונה שמטרתו לאזן בין ההכרח לנקוט צעדים מהירים לעצירת המגיפה, לבין הצורך לשמור על זכויות הפרט שהן יקרות לכולנו".

    ראש הממשלה התייחס גם להריגתו של הצעיר איאד אל-חלק, צעיר בעל צרכים מיוחדים שכזכור, נורה למוות מירי שוטרים בעיר העתיקה לפני כשבוע וחצי וביטא את כאבו על המקרה המצער: "מה שקרה עם איאד אל-חלאק זו טרגדיה, זה אדם עם מוגבלויות – אוטיזם, שנחשד, אנחנו יודעים שלא בצדק, בהיותו מחבל במקום מאוד רגיש. אני יודע שעושים את הבדיקות. כולנו משתתפים בצערה של המשפחה, אני חושב שזה חובק את הציבור הישראלי כולו וגם את ממשלת ישראל כולה. אני מצפה לבדיקות המלאות שלכם בעניין הזה. כמובן שזה לא מצדיק את ההתנפלות הפרועה הזו נגד חבר הכנסת לשעבר גליק, ואני בטוח שגם כאן תמצו את הדין".



    0 תגובות