פרטיהם של אלפי ישראלים שטסו לחו"ל – דלפו

    ישראל רובין No Comments on פרטיהם של אלפי ישראלים שטסו לחו"ל – דלפו

    הסתיימה חקירה שניהלה הרשות להגנת הפרטיות בעקבות חשד לפגיעה בפרטיותם של אלפי ישראלים שטסו בשנים האחרונות לחו"ל על ידי הדלפת פרטיהם לאיש עסקים בעל אינטרס 

    מטוס ממריא מנתב"ג. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים אלה, סיימה הרשות להגנת הפרטיות חקירה פלילית, שניהלה כנגד שני חשודים בגין פגיעה בפרטיות בחברת תעופה. זאת, בעקבות מעשים הנוגעים למאגר מידע, שבבעלות החברה ואשר נועד לשמש את הדיילים לצורך עבודתם.

    לפי החשד, החשוד, דייל בכיר בחברת התעופה, מסר את פרטי ההזדהות שלו לחשוד אחר, בעל עסק בתחום התעופה, דבר שאפשר לבעל העסק לגשת למאגר המידע שנועד לדיילים, ולצפות בפרטים אישיים רגישים אודות לקוחות החברה.

    הפרטים כללו מידע רפואי של לקוחות, מידע אודות טיסות של לקוחות VIP, מידע אודות לקוחות אשר הינם בעלי קילומטרז' טיסה גבוה (milage) ועוד.

    מהחקירה שניהלה הרשות עלה, כי במשך שנים נהג הדייל למסור לבעל העסק את פרטי ההזדהות שלו, כדי שיוכל לגשת למאגר המידע ולעשות בו שימוש. כשפרטי ההזדהות השתנו בשל מדיניות אבטחת המידע של חברת התעופה, נהג הדייל לשלוח את הפרטים המעודכנים לבעל העסק.

    חברת התעופה היא שדיווחה לרשות להגנת הפרטיות על החשד וזאת בהתאם לתקנות הגנת הפרטיות.

    התיק הועבר למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לצורך עיון וקבלת החלטה.

    מהרשות להגנת הפרטיות נמסר כי: "גם מאגרי המידע המנוהלים על ידי גורמים פרטיים כעסקים וחברות, מכילים מידע מהרגישים והאישיים ביותר. מנהלים ועובדים צריכים לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור למידע המופקד בידם ולזכור כי שימוש במידע למטרות חורגות, פרטיות או אחרות, מנוגד לדין, בין אם נעשה למטרות רווח ובין אם לאו. מסירת הרשאות גישה למי שאינו מורשה לכך ושימוש לא מורשה במידע למטרות זרות, הם עבירה מסוג פשע, אשר העונש בצידה הינו עד חמש שנות מאסר בגין פגיעה בפרטיות".



    0 תגובות