גנץ: "לא עשינו די למען יהדות התפוצות"

    איתי גדסי No Comments on גנץ: "לא עשינו די למען יהדות התפוצות"

    ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון ח"כ בני גנץ לוועידת התפוצות של עיתון מקור ראשון ועל רקע משבר נגיף הקורונה "לא עשינו די למען יהדות התפוצות"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    במהלך שבוע הבא תתקיים וועידת מקור ראשון, שתעסוק הפע בנושא "השפעת הקורונה על יהדות התפוצות". בין היתר ישתתפו בוועידה שתתקיים באופן מקוון ראשי המדינה ובהם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ.

    בדבריו, מבקר גנץ את יחסה של ישראל כלפי יהדות התפוצות. "מאז הקמתה של מדינת ישראל היו כל תפוצותיה מקור כוח. אנחנו צריכים לשאול מה אתה יכול לעשות למען עמך, ליהדות התפוצות התשובה ברורה, נשות הדסה ועד החיילים הבודדים היא התשובה לכך שיהדות התפוצות היא בת ברית של מדינת ישראל בכל מימד, מחזקת מחבקת, בונה יסודות. האם שאלנו די מה אנחנו עשינו עבורם".

    בהמשך התייחס להתמודדות הקהילות היהודיות עם התגברות גילויי האנטישמיות בשנים האחרונות ועתה עם משבר הקורונה "הקהילות שחשו באיום החיצוני נאלצות להתמודד עם יריב חדש וקשה שגבה מהם מחיר וקורבנות בנפש גבוה יותר משיעורם באוכלוסייה. לקח מנהיגים רוחניים ומנע התכנסויות יחד, הוליד גל חדש של עלילות דם מוזנות שנאה. לנו הוא הבהיר כי אולי לא עשינו די".

    לדבריו "הברית בין ישראל ליהדות התפוצות הוא דבר שאסור לנו להזניח" והבטיח בסיום כי יפעל "להפוך את אחינו ואחיותינו בתפוצות שותפים לשיח לשכננו ושכנותינו בכותל".

    צילום סרטון: וועידת התפוצות, מקור ראשון.



    0 תגובות