משפחות השכולות לראה"מ: "הכר בנופלים במלחמה בדרום לבנון"

    קובי פינקלר No Comments on משפחות השכולות לראה"מ: "הכר בנופלים במלחמה בדרום לבנון"

    יוסי קאופמן לוחם בצה"ל שלחם בלבנון וממארגני המכתב מסביר ל'קול חי' על חשיבות הפנייה: "אם יש הכרה במלחמה אז יש יום זיכרון רשמי למלחמה, מכינים רשימת חללים, מכניסים לספרי הלימוד"

    צה"ל בדרום לבנון אז צילום: ברקאי, ערן ויופה/ דובר צה"ל
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רוצים הכרה: עשרות משפחות שכולות, שיקיריהן נפלו במלחמה ברצועת הביטחון בלבנון, פנו היום (חמישי) במכתב לראש הממשלה נתניהו ואל שר הביטחון בני גנץ בקריאה להכרה רשמית של מדינת ישראל במלחמה שבה נפלו בני המשפחה. כזכור שר הביטחון לשעבר בנט ביקש מהרמטכ"ל לבחון את ההכרה בלוחמים.

    המשפחות מגדירות את ההכרה במלחמה כחוב מוסרי של המדינה כלפי בניהן שנפלו וגם כלפי חבריהם ללחימה:  "משמעותה של הכנסת המערכה הזאת למניין מערכות ישראל היא שנטל הזיכרון של המלחמה הזאת לא יונח עוד על בני המשפחות וחבריהם של הבנים, אלא על מדינת ישראל – אנשים הולכים לעולמם ואיתם זיכרונותיהם, אולם אומות הן בנות אלמוות, וזיכרונן ההיסטורי נותר לעד".

    יוסי קאופמן לוחם בצה"ל שלחם בלבנון וממארגני המכתב מסביר ל'קול חי' על חשיבות הפנייה: "אם יש הכרה במלחמה אז יש יום זיכרון רשמי למלחמה, מכינים רשימת חללים (אין היום רשימה כזאת ואנחנו נאלצנו לייצר אותה בעצמנו), משנים את הכיתוב באתר יזכור מנפל בעת מילוי תפקידו (יש כאלה שכתוב להם נפל בקרב בלבנון בלי הקשר) לנפל במלחמה, מכניסים לרשימת מערכות ישראל בכל ההנצחה הרשמית של המדינה ובספרי הלימוד וההיסטוריה".

    נזכיר כי מכיוון שתקופת המלחמה ברצועת הביטחון בלבנון אינה מוגדרת כמערכה, אין לה רשימת חללים, אנדרטה או יום זיכרון, היא אינה נחשבת אחת ממערכות ישראל ואינה נכללת בתוכניות הלימודים במערכת החינוך הישראלית.

    את העוול הזה מבקשות המשפחות לתקן: "לחללי המלחמה הארוכה בלבנון, שאפילו מניין ממשלתי רשמי אין להם עד היום, יש את הזכות ליום אזכרה רשמי, לאנדרטה רשמית המעמידה את שמותיהם זה לצד זה, בדיוק כפי שהיו בשדה הקרב – הם לא נפלו כבודדים באירועים ספוראדיים שאינם קשורים זה בזה: הם נפלו בארוכה ובממושכת מבין מלחמות ישראל, וכך ראוי שייזכרו.

    המשפחות מבקשות לא לשכוח את יקירהן שנפלו שם, "20 שנה עברו מאז שתמה המלחמה ההיא, שאפילו שם רשמי עדיין אין לה. אנו קוראים לכם לממש את זכותכם וחובתכם לתת שם, אות ויד רשמיים למערכה הזאת. אסור שהיא תשתכח מלב, ממש כמו שאר מערכות ישראל, והגיע הזמן לתקן עוול היסטורי ולהכיר בה רשמית".

    המשפחות אמרו היום כי "אחיהם לנשק של בנינו זקוקים לסגירת המעגל הזאת, מדינת ישראל זקוקה לסגירת המעגל הזאת, וכך גם אנחנו".



    0 תגובות