ריבלין: "השאלות על החלת הריבונות הן הרות גורל"

    איתי גדסי No Comments on ריבלין: "השאלות על החלת הריבונות הן הרות גורל"

    נשיא המדינה קרא לקיים שיח אידאולוגי סביב סוגיית החלת הריבונות אך לדבריו, "איננו מתייראים מן המבקרים והשואלים, אך עלינו בהחלט להתיירא מן המשתיקים. משתיקי השיח"

    צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קרא היום (חמישי), להרגעת הרוחות סביב הויכוח בנושא החלת הריבונות הישראלית על שטחי ארץ ישראל, בדבריו אמר הנשיא: "אנשים אחים אנחנו. נזכיר גם היום ולא מתוך מליצה. העיסוק הגואה בימים האחרונים סביב שאלת הסיפוח מציף שוב שיח קשה. הם ואנחנו, הלנו אתה או לצרנו. כולנו מפסידים מצורת השיח הזו".

    ריבלין הבהיר בדריו כי "הדיון בשאלות הרות גורל, ושאלת הסיפוח היא בהחלט שאלה הרת גורל, חייב להתקיים. חייב להתקיים – בכל מדינה שטובת אזרחיה לנגד עיניה. איש איש ותפיסת עולמו. זוהי נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית".

    ריבלין פיזר ערפל כנגד מי הוא מכוון את חיציו ואמר, "איננו מתייראים מן המבקרים והשואלים, אך עלינו בהחלט להתיירא מן המשתיקים. משתיקי השיח. אל לנו להשתיק שאלות, היסוסים או ביקורת מאף צד פוליטי. לחלוק – כן. להתווכח – וודאי. אך האלימות המילולית, התיוגים, הלעג והבוז חייבים להיפסק" אמר הנשיא.

    ריבלין אמר כי הוא זוכר "היטב את נסיונות ההשתקה בימי אוסלו וההתנתקות, וזוכר כמה קשה עמלנו כדי להשתקם מאותו שבר, מבקש מכם – מספיק".



    0 תגובות