גורמים בסביבת גנץ: "הצו כנגד הבנקים הפלסטינים – יצר לחץ בשטח"

    קובי פינקלר 2 Comment on גורמים בסביבת גנץ: "הצו כנגד הבנקים הפלסטינים – יצר לחץ בשטח"

    גורמים בסביבתו של שר הביטחון אמרו לכתבנו הצבאי קובי פינקלר כי גנץ לא חתם על השעיית הצו. לדברי הגורמים גנץ ביקש לבחון את הצו מחדש ב-45 הימים הקרובים | הצו הביא את הבנקים הפועלים בשטחי הרשות להקפיא ולסגור חשבונות בנק המשמשים מחבלים

    שר הביטחון בני גנץ צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הפרסום על השעיית צו האלוף כנגד הבנקים הפלסטינים שם התנהלו חשבונות לש משפחות מחבלים, בשיחה עם גורמים המקורבים לשר הביטחון גנץ הם אומרים, "כי מדובר בצו שנחתם כמה ימים לפני שהוא נכנס לתפקיד".

    הגורמים מסבירים את סיבת השעיית הצו כי "מערכת הביטחון פנתה לשר ואמרה שזה יוצר לחץ בשטח ובפועל יש דרכים לעקוף את זה" (הרשות מתכוונת להקים מנגנון מקביל בתוך כמה חודשים ולהוציא את ההעברות מהבנקים).

    לכן השר לא ביטל את השעיית הצו וביקש שיעשו עבודת מטה 45 ימים ויחזרו אליו מה הפתרון המוצע. הגורמים אומרים  כי הצו בהחלט יכול לחזור.

    כזכור, ישראל השעתה את צו האלוף נגד בנקים פלסטיניים דרכם מועברים תשלומי משכורת לאסירים ולשהידים.

    הצו של מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן, שניתן בהנחייתו של שר הביטחון הקודם בנט, הביא את הבנקים הפועלים בשטחי הרשות להקפיא ולסגור חשבונות בנק המשמשים אסירים ומשפחות שהידים, אחרי שחשף אותם לתביעות.

    הודעה על השעיית הצו למשך 45 ימים הועברה אמש לרשות הפלסטינית על פי החלטת שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ.

    גורמים במערכת הביטחון בישראל אישרו את הדברים ואמרו כי ההחלטה התקבלה לאור המלצת גופים שונים במערכת הביטחון, לצורך בחינה מחדש וקבלת חוות דעת לגבי משמעויות הצו ועל רקע הרגישות והמתיחות בשטח.



    2 תגובות

    מיין תגובות
      1. אתה עיור או שוטה.
        הפעולות הללו בדיוק, נעשו עוד הרבה לפני גנץ.
        הסק מסקנות.