מקלב: "יש עלייה של 250% בתאונות מאופניים וקורקינטים חשמליים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מקלב: "יש עלייה של 250% בתאונות מאופניים וקורקינטים חשמליים"

    מתחילת השנה: עשרים ושמונה רוכבי אופנועים נהרגו בתאונות דרכים, שנים מהם הלילה. סגן שר התחבורה מקלב: "המשרד יקצה תקציבים ויעמוד מול הרשויות המקומיות להתאמת התשתיות לרוכבים"

    אורי מקלב צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ אורי מקלב הגיע היום (חמישי) לראשונה למליאת הכנסת וענה לשאילתות שהגישו חברי הכנסת, סגן השר מקלב התייחס לשאילתא שהגיש ח"כ משה אבטובול אודות העליה במספר תאונות הדרכים, מקלב הציג נתונים לפיהם חלה עליה משמעותית בנפגעים בתאונות באופניים חשמליים וקורקינטים ממנועים, על פי הנתונים שהציג: חלה עליה של מאתיים וחמישים אחוזים מאופנים חשמלים וקורקינטים.

    הנתונים: ב-2019 היו 779 נפגעים, מתוכם קל 657, קשה – 121, והרוג אחד. ב-2018 סך כול הנפגעים 284, באופן קל 248, באופן קשה 35, והרוג אחד, סקר סגן שר התחבורה במליאת הכנסת את הנתונים והסביר את המשמעות לעליה הדרמטית בנתונים, מעל לשמונים אחוזים מקרב הנפגעים בתאונות הם הרוכבים באופנים או בקורקינטים והיתרה אלו משתמשי דרך אחרים.

    מקלב הסביר את הסיבות לעלייה בתאונות עם האופנים והקורקינטים החשמליים: "בגלל הנוחות והעומסים שגדלים במיוחד בתוך העיר – האלטרנטיבה של אופניים חשמליים גם עבור הגילאים הצעירים, גם בגלל הפתרון הזול. אבל יחד עם זאת, מידת הבטיחות בהם היא הנמוכה ביותר". מקלב ציין כי "בשונה מכל כלי אחר, אין שום הגנה לרוכב; כשהוא נופל אין מה שיגן עליו. כל זה לצד חוסר ההקפדה וחוסר מיומנות".

    מקלב סיפר על הפעילות במשרד למניעת התאונות, "הרלב"ד עמדה מאחורי דרישת היתר הנהיגה לאופנים החשמליים והקורקינטים ויחד עם זה באה אכיפה ברורה כנגד מי שרוכב ללא היתר נהיגה, מעבר לזה יצאו בקמפיין הסברתי. במקביל עמדו ברשות הלאומית מול בתי ספר מקומיים והציגו תוכניות למידה, בנוסף לשמונה עשר מרכזי ההדרכה ברשויות המקומיות".

    לצד זאת אסור לשכוח את רוכבי האופנועים שם מספר הנפגעים גדול יותר, בשנה האחרונה היו 6,817 נפגעים בתאונות אופנוע; מתוכם  בפגיעות קלות 6,200, פגיעות קשות 513; והרוגים 66.  סגן השר ציין כי יש עלייה דרמטית; בשנה הקודמת מספר ההרוגים עלה כמעט ב-50%. ב-2018 44 הרוגים, ב-2019 66 הרוגים. והשנה כבר מתחילת השנה יש עשרים ושמונה הרוגים כאשר שנים מתוכם הלילה.

    סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים הסביר כי בעשור האחרון יש עליה של ארבעים אחוזים במשתמשי האופנועים בארץ כאשר כיום ישנם קרוב למאה וחמישים אלף כלי רכב דו גלגלי בכבישים והעדר אכיפה מבאים לתוצאה.



    0 תגובות