משפחות נפגעי הטרור לראה"מ: "פשיטת רגל מוסרית"

    איתי גדסי No Comments on משפחות נפגעי הטרור לראה"מ: "פשיטת רגל מוסרית"

    משפחות נפגעי הטרור פנו במכתב חריף לראה"מ, שר הביטחון וליועמ"ש, לאחר שפורסם כי הממשלה לא אוכפת את החוק לקיזוז כספי המחבלים ועוברת על החוק

    מחבלים צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הקפאת הצו למלחמה כלכלית בטרור ע"י שר הביטחון בני גנץ, קבוצה של נפגעי טרור ובהם ד"ר אדוה ביטון שבתה אדל הי"ד נרצחה בפיגוע אבנים, נתי סמדר שאביו נרצח בפיגוע בקרית היובל וטירן פולק ששתי אחיותיו נרצחו פנו לראה"מ, לשר הביטחון וליועמ"ש בעקבות החשיפה לפיה ישראל לא מקזזת כספים המוענקים למחבלים בניגוד לחוק.

    במכתב שכתבו באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נטען בין היתר כי: "מרשיי נדהמו לגלות את הפרסום בתאגיד השידור הציבורי ולפיו ממשלת ישראל, לא מקיימת את החוק המורה לקזז כספים שהרשות הפלסטינית משלמת בזיקה לטרור, המדובר במקרה חמור של הפרת חוק במיוחד כאשר ידועה המחלוקת שהייתה טרם חקיקת החוק, אם הנוסח שייבחר בחוק הוא שהקבינט רשאי לקזז את הכספים, אלא שבכוונת מכוון נשמט משפט זה".

    וכך לשון החוק: "מתוך הכספים שמעבירה ממשלת ישראל לרשות הפלסטינית בהתאם להוראות חוקי היישום, יוקפא בכל חודש, סכום השווה לחלק השנים עשר מסך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור בשנה הקודמת, בהתאם לדוח לגבי אותה שנה כפי שאושר בידי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי".

    עוד הוסיפו, "על פי הדיווח גם שר הביטחון לא מקיים את חובתו, גם ראש הממשלה העומד בראש ועדת השרים לביטחון לאומי לא מקיים חובתו וגם היועץ המשפטי שהיה חייב להתריע בפני הקבינט על אי קיום החוק לא מקיים את חובתו".

    במכתב תקפו משפחות נפגעי הטרור את פשיטת הרגל המוסרית, "זאת ועוד ואולי אף העיקר: המדובר בפשיטת רגל מוסרית כאשר ממשלת ישראל, מאפשרת למעשה מתן תמריץ כלכלי לטרור ופוגעת בחוק כל כך מהותי ברור ומתחייב נוכח הטירוף שמאפשר למחבלים לקבל שכר על מעשי הרצח והפשע שלהם- הרי שיש לעצור זאת באופן מיידי ולפעול כמתחייב בחוק".

    משפחות נפגעי הטרור מזהירה כי תעתור לבג"ץ אם החוק לא יקויים, "בנסיבות אלה אין לנו אלא לפנות אליכם ולבקש שתפעלו ליישום החוק – מיידית. במידה ולא תעשו כן יאלצו מרשיי לפנות לערכאות ולבקש מהן סעד". בקבוצת נפגעי הטרור אומרים כי טרם התקבלה תגובת ראש הממשלה,שר הביטחון והיועץ המשפטי לממשלה.



    0 תגובות