פעם שנייה השבוע: טבעת משובצת אבני חן נשלפה מגופה של ילדה בת 6

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פעם שנייה השבוע: טבעת משובצת אבני חן נשלפה מגופה של ילדה בת 6

    הטבעת נתקעה בושט של הילדה והמצב דרש ביצוע פעולה בהרדמה כללית בחדר הניתוח | לפני שבוע, הוצאה סיכת ראש מקשת התרסריון של פעוט בן 3

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חייה של שירה שמחה סוויסה בת ה-6 מצפת ניצלו השבוע במרכז הרפואי זיו, לאחר שהגיע אליו כשטבעת משובצת באבני החן שבלעה, נתקעה בושט שלה.

    שירה, על פי הדיווח לצוותים הרפואיים בזיו, בלעה את הטבעת שמצאה בגן הילדים בו היא מתחנכת. לאחר שהיא חשה כאבים באיזור החזה היא הובהלה לזיו, שם בוצעו צילומים ולאחר שהראו כי הטבעת נתקעה בושט, הוחלט לבצע פעולת גסטרוסקופיה בהרדמה מלאה להוצאתה.

    בשל היותה של הטבעת חתוכה, נדרשה תשומת לב גדולה יותר ורמת דיוק גבוהה, על מנת לא לפצוע את הנתיב החוצה.

    מי שביצע בהצלחה את הפעולה בהרדמה כללית ובחדר הניתוח, היה רופא גסטרו ילדים של המרכז הרפואי זיו ד"ר ביאן הינו, בעזרת אחראית מכון גסטרו האחות שרי טרבלסי וצוות חדר הניתוח. שירה בת ה-6 אושפזה להשגחה באותו הלילה ושחררה למחרת בריאה ושלמה.

    ד"ר ביאן הינו אמר לחר הניתוח המוצלח: "ילדים בולעים גופים זרים שונים, אבל יש כמה שדורשים התייחסות מיוחדת והוצאה אנדוסקופית מיידית כשהם בטווח השגה. במקרה הזה, הילדה בת ה-6 בלעה טבעת שנתקעה בושט ולכן נדרשה הוצאה אנדוסקופית בהרדמה כללית בחדר. על ההורים והמטפלים מוטלת החובה לשמור היטב על ילדיהם מסכנות אלו".



    0 תגובות