- רדיו קול חי - -

גנץ הקפיא את הצו למלחמה בבנקים שממנים טרור; שקד תקפה: "טירוף"

לאחר כחודש מחתימת האלוף נדב פדן בהוראת שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט על הצו כנגד הבנקים הפלסטינים, דבר שהביא לסגירת חשבונות הבנק של משפחות המחבלים, מפני שהצו חשף אותם לתביעות. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הורה להשעות את הצו. ההוגעה הועברה לרשות הפלסטינית.

ח"כ איילת שקד תקפה היום (חמישי) את הקפאה הצו החשוב למלחמה בטרור: "במשך 4 שנים, כאשר בנט ואני ישבנו בקבינט ביקשנו אין ספור פעמים ממערכת הביטחון למצוא דרכים לעצור את הכסף שהרשות הפלסטינית מעבירה למשפחות המחבלים בכלא".

לדבריה, "שום דבר לא נעשה. מדובר באיוולת שיום אחד כשילמדו את תולדות הטרור בישראל לא יאמינו שהיה כדבר הזה. פשוט לא יאמינו. מדובר במחולל טרור שנותן מוטיבציה למחבלים לרצוח. זה עד כדי כך מובהק: ככל שרצחת יותר יהודים תקבל יותר כסף. ואנחנו משתתפים באבסורד הרצחני הזה" הזהירה שקד.

שקד הסבירה כי "הכנסת אמנם העבירה חוק קיזוז, חוק שמקזז מכספי הרשות כסף, אבל זה לא מונע את העברה. כאשר בנט נכנס למשרד הביטחון הוא דאג שייצא צו שאוסר על בנקים פלסטינים להעביר תשלומים חודשיים לרוצחי ישראלים. בנק שיעביר "יסומן" וייפגע אנושות".

שקד סיפרה כי אכן "‏הבנקים הפלסטינים הפסיקו להעביר תשלומים לרוצחים. לראשונה, נמצא פתרון לבעיה הזו. זה הטריף את משפחות הרוצחים. אם היינו מתמידים בזה היינו רואים ירידה במוטיבציה להוציא פיגועים" אמרה שקד.

שקד תקפה את נתניהו וגנץ שנכנעו לרשות הפלסטינית, "אבל כעת הפלסטיניים לחצו על נתניהו-גנץ להקפיא את הצו, והם הקפיאו. הטירוף האבסורדי חזר. חוזרים לתת מתנות למחבלים. מצעד איוולת".