60 שנה לחטיפת אייכמן: בתו של התובע גדעון האוזנר בריאיון מיוחד

    אסתי פלד No Comments on 60 שנה לחטיפת אייכמן: בתו של התובע גדעון האוזנר בריאיון מיוחד
    11:45
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on השמועה שגרמה לבהלה – וההבהרה של הצדיק הגר"ד קוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    60 שנה לחטיפת הפושע הנאצי אדולף אייכמן מארגנטינה לישראל והעמדתו לדין בבית משפט של מדינת ישראל היהודית, תמי רווה בתו של היועמ"ש דאז והתובע במשפט אייכמן גדעון האוזנר, התראיינה הערב (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן וסיפרה על הרגעים הדרמטיים במשפט אייכמן המכונן בתולדות ישראל שהשפיע רבות על תושבי המדינה וניצולי השואה.

    בתו מספרת תפתח הריאיון כי "אבא כינס אותנו בבית בירושלים, אז אחרי ההכרזה הדרמטית של בן גוריון בכנסת, שאייכמן נלכד והוא בישראל. הוא אמר שהוא החליט לקחת על עצמו את ניהול המשפט והוא ייעדר לתקופות ארוכות מהבית וביקש כי נסלח לו על כך".

    משפט שונה ממה שהיה מקובל עד אז, "משפט אייכמן התנהל לא כמו משפטי נירנברג על סמך מסמכים אלה על סמך עדויות חיות, אבא הקים צוות תביעה גדול ולכן הוא הלך לחפש את העדים הרלוונטים שיסכימו להעיד כנגד".

    בתו מספרת כי אביה כלל לא חווה את מאורעות השואה, "אבא לא היה ניצול שואה הוא הגיע לארץ ישראל עם אביו שהיה הרב של לבוב וכיהן כחבר הפרלמנט בפולני, הוא התמנה על פי בקשת השלטון כשגריר של פולין בפלסטינה. אבא התבלבט אם הוא יוכל לייצג את הניצולים שהוא עצמו לא חווה את השואה. אבל אחרי כל ההכנות והמלאכה הקשה שהוא עשה הוא עשה זאת בצורה יוצאת מן הכלל".

     

     



    0 תגובות