ויינברגר: "בעלזא סיעה עצמאית ונשקול אפשרויות": טסלר: "הכל לפי ההסכמים"

    אסתי פלד 1 Comment on ויינברגר: "בעלזא סיעה עצמאית ונשקול אפשרויות": טסלר: "הכל לפי ההסכמים"

    על רקע המאבק על הועדה לפניות הציבור שהועברה לח"כ טסלר, בבעלזא כעסו על המהלך והבהירו כי מדובר בפגיעה ובהפרת סיכומים. הרב ויינברגר מבעלז בריאיון מיוחד למהדורה המרכזית, "אייכלר המציא את הוועדה". ח"כ טסלר עלה לשידור והשיב על דבריו

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע המאבק שמתחמם בתוך 'אגודת ישראל' לאחר שהוועדה לפניות הציבור עברה לח"כ יעקב טסלר, בבעלזא זעמו על המהלך וטענו כי הוועדה שייכת לח"כ ישראל אייכלר על פי הסיכומים המפלגתיים. שעייה ויינברגר מחסידות בעלזא התראיין הערב (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן ואמר כי "הרב אייכלר המציא את הועדה לפניות הציבור, ודאג להכנסתה להסכם הקואליציוני".

    לדבריו, "היה סיכום שזה ישאר בידיו, ומדובר בפגיעה רגשית, נוסף על הפרת הסכם", הבהיר הרב ויינברגר את חומרת הפגיעה בבעלז והעביר מסר לשאר החברים באגודה: "אנחנו סיעה עצמאית בתוך אגודת ישראל, לא מאיימים, אבל שוקלים את האפשרויות".

    המכתב שפרסם ח"כ ישראל אייכלר לחסידי בעלז:

    ח"כ יעקב טסלר הגיב לדברים בשידור חי ב'מהדורה המרכזית' ואמר: "לא אנהל את הדיון הזה בתקשורת, כל המינויים נעשו על פי הסיכומים. גם בית הדין לא מנהל את הדיון הזה בתקשורת. אני דיברתי עם הרב אייכלר היום ואתמול וכך נמשיך לדבר".

    טסלר טען בתוקף כי "כל המינויים שנעשו באגודת ישראל הם לפי הסכמים חתומים".

    ח"כ יעקב טסלר בריאיון ל'מהדורה המרכזית':

    צילום: פלאש 90


    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עובדה: ויזניץ חצויה, קרוב ל-40 או יותר עזבו את ויזניץ של טסלר ועברה למרכז חסידי ויזניץ ולכן קהילת ויזניץ של טסלר מונה כיום הרבה פחות קולות של מצביעים בתוך יהדות התורה , מכיוון שכך אין היא אמורה להיות ברשימה לפני נציג חסידי בעלזא וזה דבר שלא ימשיך לאורך זמן , בעבר היתה סיבה של כבוד, כידוע בעלזא כיבדה את חסידות ויזניץ בשל משום כבודו של רבנו ה"ישועות-משה" זצוק"ל וכן היתה סיבה נוספת שהרב מוזס היה מאד מקורב לחצה"ק בעלזא שנים רבות, אבל אברך עסקן צעיר ר' יעקב טסלר מוצלח ככל שיהיה התנהג בצורה שאינה מקובלת ודווקא בזמן שגודל קהילתו צומצמה והצטמקה רץ וקובע לעצמו בחטף , אלו דברים שלא יעברו בשקט וידאגו באגודת ישראל לתקן עוול זה מוקדם ככל האפשר.