- רדיו קול חי - -

השר לביטחון פנים: "בכוונתנו לבדוק את אופן הטיפול בבעלי מוגבלויות"

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה השיב במליאת הכנסת להצעה לסדר של ח"כ יוסף ג'בארין בנושא "ירי למוות בצעיר ערבי ע"י מאבטחי בית חולים תל השומר". ההצעה הוגשה בעקבות המקרה שאירע לפני שבועיים בבית החולים תל השומר בו נורה למוות מוסטפה יונס ע"י מאבטחי בית החולים, לאחר ניסיון דקירה.

בתשובתו התייחס השר אוחנה גם להריגתו של איאד אל-חאלק, בעל הצרכים המיוחדים, שנורה לפני מספר ימים ע"י שוטרים ואמר: "בעקבות האירוע בשבת שבו נורה איאד ואני מביע כאן את השתתפותי האמיתית בצער של המשפחה שלו, מדובר באדם מסכן ללא ספק, משפחה מסכנה. גם האירוע הזה נחקר אז אני לא חורץ דין אבל אני חושב שאפשר להגיד בביטחון שמגיע למשפחה הזאת חיבוק".

"אנחנו מתכוונים במשטרת ישראל לבדוק את אופן הטיפול בבעלי מוגבלויות, הזיהוי של בעלי מוגבלויות, האבחון, אם אפשר בשטח, כמובן אי אפשר לעשות הרבה בשטח אבל אולי יש ניואנסים אולי יש דברים שאפשר להבין, ובכך למנוע הישנות של מקרים מהסוג הזה".

"יש לזה מקום, אני אומר לכם זה ייעשה במשטרה, יש פה עבודת מטה ואני מתכוון לקדם אותה כדי שנראה כמה שפחות מקרים מהסוג הזה. אני חושב שיש מקום לפעול לחידוד והדגשת הנהלים בפני משטרת ישראל בעיסוק בבעלי מוגבלויות".

ח"כ ג'בארין התייחס מוקדם יותר לאירוע בתל השומר ואמר: "זו הוצאה להורג. בחור חסר ישע, מנוטרל, שכוב על הכביש, ויורים בו מכל הכיוונים. אפשר היה למנוע את האובדן. אני עומד כאן וחושש שמערכת הטיוח תמשיך לעבוד. ולמה? כי הצעיר הוא צעיר ערבי. כשאתה אומר 'דמו באשו' ביחס לאזרח שתוקף שוטרים, אתה נותן אור ירוק לשוטרים להמשיך בהתנהלות האלימה והקטלנית הזו. לא עבר יום אחד מהאמירה הזו ונרצח איאד אלחלאק במזרח ירושלים".