ראשי ג'וינט ישראל ו'ועד הישיבות' נפגשו וסיכמו על שיתו"פ

    אליהו גרין No Comments on ראשי ג'וינט ישראל ו'ועד הישיבות' נפגשו וסיכמו על שיתו"פ

    ראשי ג'וינט ישראל הגיעו למפגש מרגש במשרדי 'ועד הישיבות' וסיכמו על שיתו"פ | יו"ר ועד הישיבות הגרח"א קאופמן קיבל לידיו מראשי הג׳וינט מסמכים היסטוריים על ימי הבראשית של עולם התורה בארץ ישראל שמאירים באור חדש את תקופת הקושי של הקמת עולם התורה בארץ ישראל

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפגש מרגש התקיים השבוע במשרדי ועד הישיבות. אל המשרדים הגיעו הרב יצחק טרכטינגוט מנהל תכניות חרדים בג'וינט ישראל, הרב ישעיהו סיני מנהל תכניות הצעירים, יחד עם היסטוריון הארכיון מר אורי קראוסהר.

    השניים הציגו בפני הנהלת ועד הישיבות תכנית לשורה של שיתופי פעולה אפשריים לסיוע לעולם התורה ולומדי התורה.

    בנוסף, הוצגו בפגישה שורה של מסמכים היסטוריים שנחשפו בארכיון הג'וינט השופכים אור על מסירות הנפש של ראשי ועד הישיבות בימי הבראשית של הקמת עולם התורה בארץ ישראל.

    המסמכים מלמדים כי עולם התורה התמודד עם קשיים תקציביים שאיימו ממש על קיומם של הישיבות והכוללים בארץ ישראל. מן המסמכים שנשלחו לארגון הג'וינט שהיה שותף בסיוע להקמת הישיבות, עולה תמונה מרהיבה של התפתחות רוחנית עצומה של עולם התורה, לצד קשיים גשמיים בחומר של מחסור ואפילו ישיבות שהגיעו עד כדי חוסר יכולת לספק לתלמידים מזון בסיסי לארוחות.

    בסיום המפגש סיכמו המשתתפים להניח בימים הקרובים על שולחנם של גדולי ישראל את ההצעות שעלו לשיתופי פעולה על מנת לקבל את ברכת הדרך לקראת הוצאתם אל הפועל לטובת עולם התורה.

    הרב יצחק טרכטינגוט מנהל תכניות חרדים בג'וינט: "כל פעם מחדש מרגש לראות עוד ועוד מסמכים שמחזירים אותנו לימים של קדם, ימים שבהם היה מאבק על בן ישיבה ועל כל מקום תורה. הראשונים ובהם גם ארגון הג'וינט, עמלו ללא לאות כדי לחזק את הישיבות, ואת הפירות של העמל והיגיעה הזו אנו רואים היום בפריחה המלבלבת של עולם התורה. אנו מקווים להיות שותפי אמת של עולם התורה גם בימים אלו, להגדיל עוד ועוד את מספרם של לומדי התורה ולסייע בעדם בכל דרך אפשרית".



    0 תגובות