- רדיו קול חי - -

קרעי דרש לחשוף את הקלטות מנדלבליט; ניסנקורן: "התנהלותו כבר נבדקה"

צילום: צילום: קרעי: Hadas Parush/Flash90 | ניסנקורן: Yonatan Sindel/Flash90

שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב במליאת הכנסת לשאילתה דחופה שהגיד ח"כ שלמה קרעי בנושא "אי מינוי מ"מ פרקליט המדינה והעברת סמכויותיו ליועמ"ש", ואמר כי יש לו אמון מלא ביועמ"ש. עוד אמר ניסנקורן: "התנהלותו של מנדלבליט בפרשת הרפז נבדקה ע"י כל הגורמים המוסמכים, למיטב הבנתי כל הקלטות הרלוונטיות למנדלבליט היו מוכרות לרשויות אכיפת החוק והוא נחקר עליהן".

עוד השיב ניסנקורן: "הבקשה להסרת צו איסור הפרסום שיצא לגבי ההקלטות נדחתה ע"י בית המשפט העליון, זאת לאחר שהשופטים בחנו את תוכן ההקלטות שלגביהם הוגשה הבקשה וקבעו שהאינטרס בשמירה על הפרטיות גובר על האינטרס הציבורי בפרסום. יתר על כן אחת ההקלטות הוגדרה ע"י רשויות אכיפת החוק כהאזנת סתר וזאת גם ללא קשר לצו איסור הפרסום. הטענות שעולות לאחרונה בנוגע להקלטות לא נובעות מגילוי מידע חדש שלא היה ידוע לרשויות אכיפת החוק".

ניסנקורן סיים את דבריו בעקיצה כלפי קרעי ושאר חברי הליכוד המנסים לחשוף את הפרשה זמן רב ואמר; "אני סבור כי טוב יעשו נבחרי הציבור אם יתמקדו במתן שירות לאזרחים ויחדלו מניסיונות הכפשה חסרי בסיס חוזרים ונשנים כלפי משרתי ציבור אשר עושים מלאכתם נאמנה. פייק ניוז יישאר פייק ניוז גם אם נחזור עליו מאה פעמים".

ח"כ שלמה קרעי הגיב לדברים בזעם ואמר: "אמרת שתהיה החומה של גורמי אכיפת החוק, חומה שתסתיר את אותם גורמים מאחורי צווי איסור פרסום. אנשים שחושבים שהם מעל החוק ומנסים להחליף את בחירת העם כשהיא אינה מוצאת חן בעיניהם באמצעות אכיפה בררנית. מי יהיה החומה של הציבור מפניהם? האם אתה מתכוון לתת ליועמ"ש גם את תפקיד שר המשפטים אם ירצה בכך? האם נכנסת לתפקיד כדי להיות יו"ר ועד העובדים של משרד המשפטים? מי יהיה יושב-ראש ועד העובדים של הציבור?", תהה קרעי.

בשאלת המשך התייחס ח"כ בצלאל סמוטריץ' לתחקיר שפורסם בכאן 11 ממנו עלה כי בשורת מקרים, ישבו שופטי העליון בתיקים בהם יש להם ניגודי עניינים, וביקש לפרסם לציבור את רשימת המניעויות של השופטים. ניסנקורן השיב כי הוא ישקול את זה והוסיף: "אין ספק שכל מערכת, כמו גם המערכת המשפטית, יש בה טעויות. טעויות כאלה צריך ללמוד מהם וצריך שהם לא ישנו, ואני אפעל כמיטב יכולתי שהטעויות האלה לא יישנו".