ויהי אחרי הגל הראשון ולקראת הגל השני • הקורונה במספרים של 'רפואה ושמחה'

    דוד קליגר 1 Comment on ויהי אחרי הגל הראשון ולקראת הגל השני • הקורונה במספרים של 'רפואה ושמחה'

    רגע לפני מה שנראה כמו חזרתו של גל שני של נגיף הקורונה שפרץ אל חיינו אי שם באמצע חודש אדר ועדיין ממאן לעזוב, ב"רפואה ושמחה" מנצלים אתנחתא של רגע בין משימה למשימה, בכדי לסכם 3 חודשים של פעילות חסד מצילת חיים סביב השעון באמצעות מערך המתנדבים הרחב בישראל המוכנים לסייע בכל רגע ונקודה, ודרוכים גם ברגעים אלו לכל תרחיש שלא יבוא

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "רפואה ושמחה" מפעילה כידוע במשך כל ימות השנה מערך של אלפי מתנדבים המתגוררים כמעט בכל נקודה בישראל, וכן במאות נקודות מסביב לעולם, המסייעים יומם וליל באמצעות קבוצות "מחוברים אונליין", בהסעת חולים, נכים ומוגבלים וכן משנעים ארוחות, תרופות, ציוד רפואי, דגימות מעבדה וכל פריט עזרה רלוונטי המסייע ומקל על החולים ובני משפחותיהם.

    עם פרוץ משבר הקורונה בישראל החלו להתקבל מאות שיחות במוקד האונליין של "רפואה ושמחה" מאזרחים רבים השוהים בבידוד וזקוקים בדחיפות למזון או תרופה קריטיים. מפה הכל התגלגל במהירות שיא, הנהלת העמותה בראשות הרב ישראל צישינסקי ובניהולו של מאיר קווין, למדה את הצורך והפנימה מהר לאן כל זה הולך, כשמיד הקימה מוקד חירום ייחודי "בידוד אונליין" – מערך חסד חסר תקדים עבור רבבות המבודדים הבודדים השוהים בבתיהם לאורכה ורוחבה של ארץ ישראל, ללא עזרה משפחתית או סביבתית וזקוקים להנגשת מוצרי מזון ותרופות החיוניים להמשך תפקוד שגרתי בתקופת הבידוד הקשה.

    ככל שחלפו הימים ומספר המבודדים הבודדים רק הלך וטיפס, הפניות אל המוקד מצד אזרחים הלכו וגברו. בעקבות כך הורחב מערך המוקדנים דרמטית כשבד בבד יצאו בעמותה בקריאה לציבור בישראל להצטרף למערך ההתנדבותי בכל דרך, כדי שיוכלו לתת מענה מיידי לאותם פונים שעבור חלקם מדובר בהצלת חיים של ממש, ואכן אלו היו שעותיה היפות של העשייה ההתנדבותית. הפנים היפות של עם ישראל התגלו במלוא הדרן. בלא מעט מקרים פעלו המתנדבים עבור המשימות בתעצומות נפש גם תחת מחסומים וסגרים שונים, כששום מחסום לא מנע מהם מלתת מענה מיידי לקריאות הדחופות כל העת.

    פעילות החסד המאסיבית והמקיפה היתה במרוץ סביב השעון ובפריסה רחבה ביותר בכל נקודה, כשבמהלך המשבר סייעו במוקד "בידוד אונליין" למעל 35,000 קריאות הצלת חיים של מבודדי קורונה, חולקו מעל 25,000 טון של מזון ותרופות, באמצעות צי האמבולנסים של "רפואה ושמחה" וכ-10,000 מתנדבי האונליין המתגוררים מדן ועד אילת, ומכרמיאל ועד מצפה רמון ומוזנקים למשימות השונות המתפרסמות ביותר מ-700! קבוצות ייעודיות, כל משימה והאיזור או הנושא הייחודי שלה.

    בנוסף כחלק מהפעילות הרחבה למען מחלימי ומבודדי הקורונה, ייחדו בעמותה אגף מיוחד שעסק ועדיין פועל בכל הצרכים והמשימות שזרמו כל העת ממלוניות הקורונה ברחבי הארץ. במסגרת הפעילות הזו התקיימו אינספור פעילויות מדהימות עבור אבות ובנים, משפחות וילדיהם שהחלימו במלונות, הסעת רבנים וראשי ישיבות למסירת שיעורים במלוניות, אירועי בר מצווה מהחל ועד כלה עבור נערים שהגיעו לגיל מצוות ונאלצו לחגוג את היום הגדול כשהם מבודדים במלון, וכן כל שמחה אחרת שנחגגה במוקדים השונים. כמו"כ במבצעי בזק חוזרים ונשנים נתרמו ושונעו אינספור משלוחי פרסים, ספרי קודש וספרי קריאה, חוברות לכתיבת חידושי תורה, ממתקים ומגדניות בשווי עשרות אלפי שקלים, למחלימי הקורונה השוהים במלונות דן פנורמה, כינר, יערים, לביא, ניר עציון, גורן ועוד. כמו"כ חולקו במלוניות מאות רבות של עוגות ביתיות ומאפים אישיים שהוכנו ע"י מתנדבות קונדיטורית אונליין ברחבי הארץ המכינות כמדי שבוע בשבוע עוגות עבור חולים ונזקקים.

    פרויקט נוסף אותו ניהלו ביד אמן ב'רפואה ושמחה', אלו המבצעים הבינלאומיים חובקי עולם סביב הגלובוס להצלת חיים של חולים קשים שנאלצו להתמודד עם ההשלכות הדרמטיות של מגבלות התעופה שהעיבו על המשך טיפוליהם. עשרות מקרים של שינוע תרופות יקרות מצילות חיים מישראל לכל נקודה בעולם ומחו"ל לישראל, בשת"פ מלא עם רשות שדות התעופה ופיקוד העורף, והלב החם של כל הנוגעים בדבר, להצלחתו של כל פרויקט מציל חיים מחדש. גם בימים השוממים ביותר בנתב"ג ניתן היה לראות את מנכ"ל רפואה ושמחה מאיר קווין ומתנדבי הארגון כשהם מקבלים לידיהם תרופות, חבילות ומשלוחים מצילי חיים עבור חולים בישראל, ממרחקים של 15,000 ק"מ ויותר.

    גם בכל נושא תרומות הפלסמה של מחלימי הקורונה עבור החולים הקשים שזנקקו למנה שכזו, היתה "רפואה ושמחה" חלוצת ההתרמות, הראשונה בזיהוי הצורך לאיתור, גיוס והסעת התורמים הרלוונטיים, כשקראה בכל מקום ועודדה את ראשוני המבריאים מהנגיף לצאת ולבצע את הליך תרומת הדם, כשבס"ד עד כה אותרו וגויסו מעל 200 תרומות מצילות חיים, ע"י מחלימים שאף הוסעו ע"י מתנדבי הארגון לבנק הדם של מד"א ולבתי החולים שיבא והדסה עין כרם, שם ביצעו את הליך ההתרמה בהצלחה. המתנדבים אף סייעו בשינוע דגימות מעבדה של תורמי הפלאסמה, ממוקדי טרם השונים אל ביה"ח הדסה עין כרם.

    "בפעילותכם ומסירותכם למען האחר קידשתם שם שמים אל מול כל עם ישראל". רבנים, ראשי ערים, שרים, ח"כים ואישי ציבור רבים שנחשפו מקרוב לפעילות העצומה שנעשתה בשיתוף פעולה מלא עם כל הרשויות השונות וקופות החולים, בהרמוניה מופלאה עם כל עמותות החסד בישראל, התפעלו והשתוממו לנוכח המראות כשהם מודים ל"רפואה ושמחה" שהפכה כל אבן למען אותם מבודדים, בודדים זקנים וגלמודים ברחבי הארץ.

    ראשי "רפואה ושמחה" היו"ר הרב ישראל צישינסקי והמנכ"ל מאיר קווין מלאים סיפוק על פעילות החסד המבורכת ומצילת חיים בכל רגעי המשבר, "זהו הזמן להודות על העבר, להתמסר להווה ובעיקר להתפלל על העתיד, שכולנו נהיה בריאים ושנזדקק זה לזה רק מסיבות משמחות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ארגון חסד ענק שעשה ועושה לילות כימים למען החולים
      אשריכם!