סגן שר התחבורה מקלב: התח"צ תמשיך כסדרה בשגרת קורונה

    איתי גדסי No Comments on סגן שר התחבורה מקלב: התח"צ תמשיך כסדרה בשגרת קורונה
    צילום: דוברות הכנסת
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום (שלישי) לישיבתה הראשונה יחד עם סגן שר התחבורה חבר הכנסת אורי מקלב לדיון על הפעלת התחבורה הציבורית בעת שגרת הקורונה. בפתח ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת חברי הוועדה בירכו את סגן השר מקלב על תפקידו החדש.

    סגן שר התחבורה סקר את פעולות משרדו בנושא והסביר כבר בפתח את הקושי שיש בשמירת כללי הזהירות (התו הסגול) בתחבורה הציבורית בעת הקורונה. חשוב לציין הדגיש מקלב כי הפרוייקט הראשון של שרת התחבורה מירי רגב היה החזרת כלל קווי התחבורה לשגרה.

    סגן שר התחבורה ח"כ מקלב הסביר לשאלת יו"ר הוועדה כי לא ניתן היה להפעיל תגבורים על קווי השירות הסדרים באמצעות חברות פרטיות היות ופקדי משרד האוצר לא אפשרו זאת תקציבית. מאז שפתחנו את כלל קווי השירות לא קיבלנו תלונות והרוב פועל כשורה דיווח סגן השר מקלב לוועדה.

    סגן השר הציג את מדיניות משרד התחבורה והודיע כי גם בשגרת הקורונה התחבורה הציבורית חייבת לפעול כסדרה גם בעת משבר וגם בערבי השבתות והחגים, לא ניתן 'לחנך' את אזרחי ישראל באמצעות הפסקת שירות התחבורה הציבורית.

    ממשלת ישראל רצתה לעצור את תנועת הציבור במרחב בציבורי והפסיקה את התחבורה הציבורית, כך שהייתה הענשה סלקטיבית לבעלי רכבים ולשאינם בעלי רכבים, המדיניות שלנו היא הפעלה מלאה ככול הניתן של התחבורה הציבורית.

    סגן השר הודיע עוד כי בימים אלו משרד התחבורה פועל מול חנויות ובעלי מרכולים בכדי לעודד אותם לפתוח אצלם מערכות להטענת כרטיסי הרב קו זאת לאחר שהמשרד הורה על הפרדת הנהגים מהנוסעים בכדי למנוע את ההדבקות. אם נגיע ח"ו לאירוע גדול חוזר ועדת הכלכלה תביא בפנינו את עמדת הציבור אמר סגן השר מקלב ואנו נעשה הכל בכדי שהתח"צ תימשך כסדרה.

    מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, אמר כי בישראל יש כ-11,000 אוטובוסים וכ-16,000 נהגים, שמירה על רמת השירות לפי מגבלות של 20 נוסעים במקום 60 מצריכה פי 3 אוטובוסים. הוא הוסיף כי מגבלת הנוסעים מגדילה את תקציב הסובסידיה ב-1.5 מיליארד שקל במונחים שנתיים.

    באשר לרכבת אמר אסרף כי היא צפויה לחזור לפעילות מלאה בשבוע הבא. לדבריו, "התקינו מצלמות טרמיות ברכבת ויוכלו לאתר אנשים עם חום. זה הסיכום שאפשר לנו להיראות אחרת בשבוע האחרון. התמונות (של הצפיפות) לא חזרו על עצמן".



    0 תגובות