בתי הספר חזרו לפעול, עכשיו תור הסעות התלמידים לשבות?

    ישראל רובין 1 Comment on בתי הספר חזרו לפעול, עכשיו תור הסעות התלמידים לשבות?

    עובדים בחברה לפיתוח מטה בנימין: "פיטרו 15 אחוז מכוח האדם. לא הגיוני שיפטרו אותנו דווקא עכשיו כשאין לנו מה להביא הביתה ועבודה אחרת כמעט בלתי אפשרי למצוא" | חל"פ מטה בנימין: "טענות חסרות כל בסיס"

    צילום: צילומסך אתר חל"פ מטה בנימין

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עובדים ב'חברה לפיתוח מטה בנימין', המסיעה את רוב תלמידי בתי הספר ביהודה ושומרון, טוענים כי החברה החליטה לפטר 15% אחוז מכוח האדם שלה בעקבות משבר הקורונה. בשל המהלך שהעובדים מגדירים 'חד צדדי', הם מודיעים שלא יהססו להכריז על שביתה.

    העובדים טוענים, שפיטורי הנהגים הוא דבר שאינו הכרחי, וכי לא קויימו התנאים הנדרשים לפני ביצוע פיטורין. "עם המצב בארץ", אומר אחד העובדים "לא הגיוני שיפטרו אותנו דווקא עכשיו כשאין לנו מה להביא הביתה ועבודה אחרת כמעט בלתי אפשרי למצוא. הם לא שאלו את ועד העובדים כמו שהחוק מחייב ופשוט החליטו שהם זורקים הביתה אנשים".

    לדבריו "אם תצא השביתה אל הפועל, ייפגע מערך ההסעות של אלפי ילדי אזור בנימין, ולאחר שכבר שבו לבית הספר, לא ברור מה יעשו ההורים ומנהלי מוסדות הלימוד".

    החברה לפיתוח מטה בנימין הגיבו לטענות ומסרו: "הטענות שהועברו אליכם חסרות כל בסיס. חל"פ מטה בנימין מספקת ותמשיך לספק מערך הסעות מקצועי, מסודר ובטיחותי לילדי המוסדות החינוכיים, ללא פשרות וללא פגיעה ולו הקלה ביותר במערך ההסעות לילדים".

    לדבריהם "כידוע לכל אזרח במדינה, בתקופת משבר הקורונה יחד עם השבתת המשק ובכללה מערכת החינוך כולה, הושבת גם מערך ההסעות".

    בחברה מוסיפים: "פעילות החברה בכלל אשר עוסקת בתחומים נוספים מלבד הסעות ילדים למוסדות חינוך, הצטמצמה משמעותית באופן המחייב נקיטה בשורה של צעדים להתמודדות עם המשבר, לרבות צעדים כואבים של היפרדות ממספר נהגים מצומצם ולא כפי שציינו העובדים ששוחחו עמכם".

    כמו כן, הם מציינים כי "אותה התנהלות של צמצום בכוח האדם מתבצעת בימים אלו בכל חברות ההסעות במשק, ללא יוצא מן הכלל".

    "לשם המשך פעילותה של החברה ושמירה על חוסנה, קיימה החברה היוועצות עם ההסתדרות הלאומית ויחד עם חברי ועד העובדים קיימו בתקופה האחרונה שורה של שיחות בהן נדון הצורך בצמצום כוח האדם לרבות זימונם לשימוע של מספר מצומצם ולא בשיעור של 15% כפי שציינתם", מדגישים בחברה לפיתוח מטה בנימין.

    עוד הם הוסיפו, כי "נציגי העובדים הביעו הבנה לצורך בצמצומים ואף הועברה להם רשימה של מספר נהגים, וקוימה הידברות בנושא. לא התקבלה שום החלטה באופן חד צדדי. צר לנו שכיום גורמים מחוץ לחברה פועלים באופן בלתי ענייני להציג מצגי שווא של פגיעה בעובדים או בזכויותיהם".

    "בימים האלה זימנה החברה שיחות שימוע בתום בחינת הנושא בכובד ראש, תקבל החלטתה באופן פרטני לגבי כל עובד ועובד", טוענים בחברה.

    לסיום, הם מוסרים "למותר לציין, כי שביתה מצד העובדים במערך ההסעות היא אשר תסב פגיעה משמעותית לילדי המוסדות החינוכיים ויהיה בכך התנהלות חסרת אחריות מצד נציגות העובדים והחברה תפעל למנוע כל פגיעה בילדי המוסדות".

    תגובת ההסתדרות הלאומית: "וועד העובדים מכירים במשבר הכלכלי הקיים במשק ואנו לא צריכים שיסבירו לנו על זה. יחד עם זאת, אנו עדים לנסיונות של ארגונים לנצל את משבר הקורונה לצמצם עלויות על חשבון העובדים, ולא נאפשר כל ניסיון באופן אוטומטי.

    לגופו של עניין, הנהלת החברה לפיתוח מטה בנימין מנסה לפטר עובדים ולפגוע בתנאי העובדים הקיימים מבלי להציג את הצורך בכך וניתלת באמירות כלליות שנאמרו בפגישה בעניין החזרת נהגים מחל״ת.

    ההסתדרות הלאומית לא תאפשר פגיעה בעובדים שלא לצורך ואנו קוראים להנהלת החברה לרדת מהעץ שטיפסו עליו ולשבת איתנו על התכנית הכלכלית ולהימנע מפגיעה מיותרת בעובדים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מממממממממממממממממהההההההההההה