החוק הנורבגי אושר בקריאה ראשונה

    איתי גדסי No Comments on החוק הנורבגי אושר בקריאה ראשונה

    החוק הנורבגי – שמאפשר לשרים וסגניהם להתפטר מהכנסת לטובת הבא בתור ברשימתם, אושר במליאת הכנסת בקריאה ראשונה

    הכנסת צילום: פלאש 90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה אמש (שני בערב) בקריאה ראשונה את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 49) (הפסקת חברות בכנסת של חבר הכנסת המכהן כשר או כסגן שר), המכונה החוק הנורווגי.

    הצעת החוק מבקשת לעגן בהוראת קבע, בשינויים מסוימים, את הוראת השעה שחוקקה בכנסת העשרים המאפשרת לשר או לסגן שר להתפטר מהכנסת לתקופת כהונתו ברשות המבצעת ולחזור לכהן בכנסת אם יחדל לכהן ברשות המבצעת.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת תיקון זה היא להתיר לחבר הכנסת שמכהן כשר או כסגן שר להפסיק את חברותו בכנסת לתקופה שבה הוא מכהן בתפקידו ברשות המבצעת, בראש ובראשונה כדי להבטיח כי לסיעות הקואליציה יהיו מספיק חברי הכנסת שיכולים להתמקד בעבודה הפרלמנטרית".

    עוד נכתב: "יש בכך כדי לשפר את עבודת הכנסת ואת הייצוג של הציבור בדיונים בכנסת ובוועדותיה, וכן לאפשר למספר לא מבוטל של שרים וסגני שרים להתמסר לעבודתם ברשות המבצעת. מוצע אפוא כי בכל סיעה יוכלו להפסיק את כהונתם בין חבר כנסת אחד לחמישה חברי הכנסת כפועל יוצא של גודל הסיעה ומספר חברי הכנסת הנמנים עם הסיעה שאינם שרים או סגני שרים. כמו כן מוצע לקבוע מנגנון לחזרתו המיידית ובלא תנאי לכנסת של חבר הכנסת שחברותו נפסקה בשל התמנותו לשר או לסגן שר מייד עם תום כהונתו ברשות המבצעת בתקופת כהונתה של הכנסת שבה נבחר".

    החוק עבר ברוב של 64 בעד ו-38 נגד והוא יועבר לוועדת חוק חוקה ומשפט. כמו כן עברה ההצעה המשלימה ברוב של 61 בעד ו-30 נגד.



    0 תגובות