הכנסת אישרה את הרחבת תכנית הסיוע למשבר הקורונה

    ישראל רובין 1 Comment on הכנסת אישרה את הרחבת תכנית הסיוע למשבר הקורונה

    אושר בקריאה שנייה ושלישית: הרחבת תכנית הסיוע הכלכלי להתמודדות עם משבר הקורונה ב־14 מיליארד ש"ח

    צילום: רבקין פנטון / Flash90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: משק המדינה שמטרתו הרחבת תכנית הסיוע הכלכלי להתמודדות עם משבר הקורונה ב־14 מיליארד ש"ח.

    יצויין, כי מכיוון שמדובר בתיקון לחוק יסוד נדרשה תמיכתם של לפחות 61 חברי כנסת הן בקריאה שנייה והן בקריאה שלישית. ואכן, לאחר הצבעה שמית תמכו בקריאה השלישית 63 חברי כנסת, מול 0 מתנגדים ונמנע אחד.

    החוק שהתקבל סופית הלילה הוא תיקון לחוק שעבר במליאת הכנסת ב-7/4/20, שקובע בין היתר תכנית כלכלית ובה חבילת צעדים לשמירה על יציבות המשק בעקבות משבר הקורונה, זאת מכיוון שהתכנית הוכנה בתנאי אי ודאות הן לגבי ההגבלות המוטלות לצורך צמצום ההדבקה בנגיף הקורונה והן לגבי ההשפעות הכלכליות שלהן והתפשטות הנגיף בעולם.

    לצורך כך, יוגדלו הסכומים הקבועים בהוראת השעה בהיקף של 14 מיליארד ש"ח כאמור, ותתוקן חלוקת הסכומים בין המרכיבים השונים. זאת על מנת לאפשר הוצאת סכומים לטובת תחומים שלהם לא ניתן מענה במסגרת הוראת השעה וכן לטובת האצה כלכלית וסיוע לאוכלוסיות נוספות.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מכיוון שהתכנית הוכנה בתנאי אי-ודאות הן לגבי היקף ההגבלות המוטלות לצורך צמצום ההדבקה בנגיף הקורונה והתפשטותו והן לגבי ההשפעות הכלכליות שלהן והתפשטות נגיף הקורונה בעולם, נדרש כעת לתקן את הסכומים שנקבעו לעניין זה. יצוין כי גם כעת ישנה אי-ודאות לגבי השפעות רבות של התפשטות הנגיף. בהתאם לכך, ונוכח הצרכים שלא היו צפויים בעת חקיקת הוראת השעה, יש צורך בהגדלה נוספת של ההוצאה הממשלתית בשנת 2020".

    עוד נכתב: "הרחבת התכנית כמוצע נדרשת כדי לסייע בשלושה תחומים שבהם המענה שניתן בתכנית שאושרה היה מוגבל ביחס למצב המשק כפי שהוא – עידוד תעסוקה, סיוע לענפים שלא ישובו לפעילות סדירה בתקופה הקרובה בשל מאפייניהם הייחודיים, הערכות המשק הישראלי להתנהלות ב"שגרת קורונה".

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הגיב מעל לדוכן לחברי הכנסת עודד פורר ומיקי לוי, אשר מתחו ביקורת בנאומיהם על אופן ומהירות הליכי חקיקת החוק: "החוק הזה יסייע לעובדים ולאזרחים כולם בשורה ארוכה של נושאים. לא עשינו זאת כלאחר יד. קצת צניעות. אינני יודע מהי הדרך הנכונה בהכרח, אני רק יודע שצריך להעביר עוד כספים לאנשים שאיבדו את כל עולמם הכלכלי", אמר גפני.

    כל הסתייגויות האופוזיציה להצעת החוק נדחו על ידי מליאת הכנסת.



    1 תגובות

    מיין תגובות