ועדת חו"ב בחרה בח"כ צבי האוזר ליו"ר

    ישראל רובין No Comments on ועדת חו"ב בחרה בח"כ צבי האוזר ליו"ר

    ח"כ צבי האוזר נבחר ליו"ר ועדת החוץ והביטחון וכן ליו"ר ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן

    ועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ צבי האוזר צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת ועדת החוץ והביטחון קיימה היום (שני) דיון על המלצת הוועדה המסדרת, למנות את ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) כיו"ר הוועדה, וחברי הוועדה אישרו המלצה זו בהצבעה פה אחד.

    יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד), הגיע לדיון ובירך: "ברכות גדולות, לאיש הנכון במקום הנכון. ועדת החוץ והביטחון היא מקום מדהים, עם הרבה מאוד יכולת חשובה להיחשף לדברים הכי עמוקים בביטחון ישראל וביחסי החוץ שלה בזמן אמת, ולתת זווית ראייה אחרת. חשיבה זו מחוץ לקופסה, מחוץ למערכות המבוקרות, היא חיונית ובעלת תרומה גדולה לביטחון ישראל ולמעמדה בעולם. להבדיל מכל ועדות הכנסת האחרות, שעוסקות בבקרה על עבודת הממשלה בנושאים גלויים, הוועדה הזו היא העין הפקוחה היחידה שרואה את הדברים שאינם גלויים, ובעניין הזה אתה שליח של אזרחי ישראל".

    עוד אמר לוין: "הוועדה תעסוק מטבע הדברים גם בסוגיית מהלך החלת הריבונות, שאני מקווה שאכן יקרה, ובהיבט הזה אני חושב שלא במקרה, מתוך אמון אישי רחב מאוד של כל מרכיבי הממשלה והקואליציה הנוכחית, כולם נתנו בך אמון אישי להוביל את המהלך החשוב הזה מכיוון הכנסת. אין לי ספק שתעשה את זה בצורה הכי טובה ועניינית שיכולה להיות. מאחל לך המון הצלחה, ושתביא את הידע והניסיון הרחבים שלך לתוך המערכת".

    לאחר מכן אמר יו"ר הוועדה, ח"כ האוזר: "אני שמח להיות כאן, ביקשתי להיות יו"ר ועדת חו"ב, זו אינה ברירת מחדל ואני גאה על כך. התפקיד שהוטל עליי הוא תפקיד מקצועי שנועד לשנות מציאות לטובה. בראייה היסטורית, אנו נמצאים היום בסופו של הרבעון השלישי של המאה הראשונה לעצמאות ישראל. אנו עדיין 'דור מייסדים' ומצויים בעיצומה של בניית תשתית למפעל "חידוש הריבונות של העם היהודי בארץ ישראל".

    האוזר הוסיף: "אלו הם זמנים של משבר אמון עמוק בין המערכות והממסדים לבין עצמם; ובין הציבור למערכת הפוליטית – תפקידנו, בוועדת החוץ ובטחון, הוא לשקם ככל האפשר אמון זה. אנו מאותגרים בהעתקת שדה הקרב משטח האויב אל ריכוזי האוכלוסייה הישראלית".

    עוד אמר: "אנו מאותגרים במזרח התיכון הנמצא בעיצומה של מהפכת "האביב הערבי" דבר המציב אפשרויות והזדמנויות לשינויי גבולות במזרח התיכון. אנו מאותגרים בקיום לכידות חברתית שהיא מרכיב ליבה בחוסן הישראלי והיא שתאפשר לנו להתמודד אל מול אתגרים ביטחוניים ומדיניים עתידיים. כיושב ראש ועדת החוץ והביטחון בכוונתי לתת ביטוי לביטחון הלאומי במובנו הרחב; לצד הגנרלים צריך גם אזרחים שמגיעים מדיסציפלינות שונות ובעלי זווית ראייה שונה".

    בהמשך הציע ח"כ האוזר להקים את ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן (שבויים ונעדרים), בה יהיו חברים ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), ח"כ גדעון סער (הליכוד), ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם), וח"כ האוזר אשר יעמוד גם בראש ועדת המשנה. הצעה זו אושרה גם היא פה אחד.

    ח"כ צבי האוזר

    עדינה ולמן, דוברות הכנסת



    0 תגובות