חיפה נכנסת לעידן התחבורה השיתופית החכמה

    עפר גדנקן No Comments on חיפה נכנסת לעידן התחבורה השיתופית החכמה

    "אגד תיקתק" הושק בחיפה
    במהלך השנה יושק גם בירושלים
    השירות יפעל בימים א – ה בלבד
    נסיעה גם דרך מנהרות הכרמל – ללא כל תוספת תשלום

    13:33
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on מגבול מצרים ועד רמת הגולן: יוצאים לדרך עם קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת אגד השיקה לאחרונה בחיפה את שירות "אגד תיקתק", שירות חדיש וייחודי שצפוי לשנות את פני התחבורה הציבורית בעיר. השירות החדש, יאפשר לתושבי חיפה לנוע ברחבי העיר ברכבים שיתופיים בהזמנה אישית,  תוך חישוב המסלול הקצר ביותר המחבר בין תחנות האיסוף ליעדים. מיזם התחבורה החכמה – תיק תק

    כשמו כן הוא-  מהיר, זריז קצבי והתפעול  באמצעות אפליקציה. יתרון גדול ומרכזי בשירות החדש זוהי העובדה כי, אגד תיקתק ייסע גם דרך מנהרות הכרמל בשעות העומס ללא כל תוספת תשלום מצד הנוסעים.

    הזמנת השירות מתבצעת בלחיצת כפתור דרך אפליקציית אגד. מזמין השירות יזין את היעד אליו הוא רוצה להגיע והאפליקציה, באמצעות אלגוריתם ייחודי אשר פותח בידי חברת מוביט, תייצר עבורו את המסלול השיתופי המהיר ביותר.

    בשלב זה פועלים בחיפה 50 רכבים ועלות הנסיעה נעה בין 10 ל-15 ש"ח, בהתאם לשעות העומס. הנחה בגובה של 50 אחוז מעלות הנסיעה ניתנת לאזרחים ותיקים.

    השירות פועל  בימות החול, בימים ראשון – חמישי, בין השעות 6:00 בבוקר ל-9 בערב.  באגד אומרים, כי אם יראו ביקושים ערים וצורך בהרחבת שעות הפעילות, החברה תפעל להגברת שעות השירות.

    האזורים בהם ניתן  להשתמש ב"אגד תיקתק" הם בין תחנת מרכזית המפרץ לחוף הכרמל בחיפה, ויעברו דרך הטכניון, אוניברסיטת חיפה, מרכז חורב, מרכז הכרמל ונוה שאנן. כמו לגבי שעות הפעילות גם אזורי הפעילות עשויים להתרחב בהתאם למידת הביקוש.

    לירן גלבוע, מנהל פעילות  תחבורה חכמה וחדשנות באגד: "אנו גאים ונרגשים להכניס את העיר חיפה אל העידן הבא של התחבורה הציבורית. אגד תיקתק צפוי

    לשנות את פני התחבורה הציבורית בעיר ולהעניק שירות תחבורה ציבורי מהיר, נוח ומותאם אישית בעלות כספית נמוכה. אגד תיקתק' יפעל במקביל לשירותי התחבורה הקיימים כיום בעיר וכולנו תקווה כי במרוצת הזמן השירות יגדל ויתרחב ואף יסייע להפחתת עומסי התנועה בעיר דרך צמצום השימוש ברכב הפרטי".



    0 תגובות