גנץ: "יהיה פיקוח על התקש"ח"

    איתי גדסי No Comments on גנץ: "יהיה פיקוח על התקש"ח"

    ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מתייחס לתקנות שעת החירום שמיושמות בעקבות משבר הקורונה ומבהיר: "אנחנו מסדירים את תקנות החירום בחקיקה מסודרת. יהיה פיקוח של הכנסת" ומבטיח "שוטרים לא יוכלו להתפרץ לבתים באופן שרירותי"

    בני גנץ | צילום: Hadas Parush/Flash90 צילום: Hadas Parush/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ מסביר ומבהיר את מהלכי הממשלה בנושא תקנות החירום, זאת בעקבות הביקורת הרבה שנשמעת על הכוח הרב הנתון בידי הממשלה ורשויות החוק במשבר הקורונה.

    "אני מבקש להדגיש כמה נקודות ולעשות קצת סדר בנוגע לחקיקה החדשה בנושא תקנות החירום של הקורונה", כותב גנץ. "אנחנו מסדירים את תקנות החירום בחקיקה מסודרת, בניגוד למה שקרה בגל הראשון של הקורונה שבו הממשלה פעלה כמעט ללא פיקוח ומגבלות".

    "החקיקה החדשה תשפר את המצב הנוכחי לאין שיעור – יהיה פיקוח של הכנסת, סמכויות הממשלה יוגבלו, ויהיה סדר בדיוק מה מותר ומה אסור", מוסיף גנץ ומבהיר.

    ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון מוסיף: "כחול לבן תוודא שתזכיר החוק שפורסם לציבור יעבור שינויים – או שלא יועלה לוועדת השרים לחקיקה. שר המשפטים ניסנקורן ובכירי משרדו בוחנים ומוודאים שהתזכיר שיובא לאישור יאזן בין סמכויות החירום לזכויות הפרט".

    עוד מוסיף יו"ר כחול לבן: "שוטרים לא יוכלו להתפרץ לבתים באופן שרירותי. הנושא ייבחן מחדש ויגובשו כללים מידתיים, הזכות להפגין תישמר, ובתי המשפט והכנסת יישארו עצמאים ופתוחים. סמכויות המדינה יהיו קצובות בזמן וכפופות לפיקוח פרלמנטרי".

    "כן", מדגיש גנץ "בשעת חירום המדינה חייבת להתגונן, אבל אנחנו נדאג לשמור על זכויות האזרח ועל פיקוח גם בשעת חירום. הדמוקרטיה הישראלית חזקה מהקורונה, וכך היא תשאר".



    0 תגובות