בשורה טובה לאילת: אושרה הקמה של 1,133 חדרי מלון ברובע חדש בצפון העיר

    קובי פינקלר 2 Comment on בשורה טובה לאילת: אושרה הקמה של 1,133 חדרי מלון ברובע חדש בצפון העיר

    לאחר שנים רבות בהן לא אושרו מגרשים חדשים לבניית מלונות באילת: משרד התיירות ורשות מקרקעי ישראל מודיעים שהוועדה המחוזית לתכנון ולבניה במחוז דרום אישרה תכנית להקמת רובע חדש באילת שישתרע על פני כ-940 דונם, ויכלול 1,133 חדרי מלון ו-3,058 יחידות דיור

    אילת. אילוסטרציה
    10:21
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on האביב כבר כאן: אורי בץ עם התחזית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אושרה תכנית להקמת מתחם מלונות ומגורים בחלק הצפוני של אילת. בהיבט התיירותי, התכנית כוללת 6 מגרשים למלונאות והיא מתוכננת ברובה לקום על שטחי בריכות מפעל המלח באילת. הרובע החדש מקשר בין אזור המלונאות והתיירות לאזור המגורים ולמרכז העסקים הראשי של העיר.

    ברקע להחלטה, שהתקבלה לאחרונה, נאמר כי התכנית מתחברת למערך התנועה והרקמה העירונית הקיימת והמתוכננת, ומשלימה את הרצף העירוני מדרום וממערב. באזור נמצא גם פארק הצפרות המהווה אטרקציה תיירותית.

    שר התיירות, אסף זמיר: "התוכנית להקמת הרובע החדש היא עוד צעד חשוב בשיקום ופיתוח אילת. אילת היא מנוע צמיחה משמעותי מאוד של התיירות בישראל ושיקום ופיתוח שלה הוא משימה לאומית".

    מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "הקמת חדרי המלון ברובע החדש תוביל לפיתוח אזורי תיירות נוספים ולגיוון באפשרויות החופשה. משרד התיירות משקיע באילת מאות מיליוני שקלים וימשיך ב'זריקת העידוד' לעיר באמצעות פיתוח תשתיות והיבטים נוספים בעקבות המשבר הקשה אותו היא עוברת בעקבות הקורונה".

    באילת יש כיום כ-50 בתי מלון עם יותר מ-11 אלף חדרים. התפוסה השנתית הממוצעת בשנת 2019 עמדה על 73.3%.

    בימים אלה נהנית אילת מתנופה של הקמת תשתיות תיירותיות. משרד התיירות משקיע באופן מידי כ-25 מיליון ש"ח בשיקום רצועת החוף שניזוקה בעקבות הסערה שפקדה את העיר לפני כחודשיים. זאת כחלק מפרויקט כולל, ארוך טווח, בהשקעה של מאות מיליוני ש"ח למימוש רב שנתי.

    פרויקטים ראשונים שייצאו לדרך על ידי משרד התיירות באמצעות חל"י, הם פיתוח מלא של חוף קצא"א, פיתוח המקטע המרכזי של הטיילת הצפונית בין טיילת הרויאל ביץ' לבין הכניסה למעגנה, פיתוח מקטע אום רשרש, בין מול הים לחיל הים, ופיתוח המקטע הדרומי של עין סוף בין מסוף טאבה לחוף המגדלור. יתר המקטעים של רצועת החוף נמצאים אף הם בשלב תכנון. הפרויקט כולו צפוי להמשך כ-10 שנים, כאשר המכרזים למקטעים הראשונים ייצאו בסוף שנת 2020 ובתחילת 2021.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שקודם יאשרו כמה יחידות דיור לזוגות הצעירים