מנכ"ל רשות שדה"ת: "אי החזרת הטיסות – חיסול ענף התעופה"

    ישראל רובין No Comments on מנכ"ל רשות שדה"ת: "אי החזרת הטיסות – חיסול ענף התעופה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות שיגר הבוקר (שני) מכתב למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בבקשה לחדש את תנועת המטוסים והתעופה האזרחית למדינת ישראל. גנות אף טען כי הוא גיבש לכך מתווה שנותן מענה לסיכונים.

    "בחודשים האחרונים", כותב גנות במכתבו לבר סימן טוב "בוצעה עבודת מטה מקיפה בשיתוף כל הגורמים הרלוונטיים בארץ ואל מול מדינות בעולם, בכדי לחידוש הפעילות התעופתית ותנועת התיירות היוצאת והנכנסת למדינת ישראל".

    לדבריו "מטרת העבודה הייתה לאפשר חידוש תנועת הטיסות והתיירות, תוך הקטנת הסיכון לנדידת התחלואה והתפרצות מחודשת של הנגיף".

    גנות מפרט אודות המתווה וכותב "המתווה שגובש הגדיר רשימת מדינות 'ירוקות' אשר עומדות בפרמטרים שהוגדרו על ידי משרד הבריאות אליהן ניתן לחדש את הפעילות התעופתית".

    "במקביל", הוא מוסיף "גובש תן תקן 'התו הכחול' לנמל התעופה ולמטוסים על פי דרישות משרד הבריאות".

    "לטעמי", מציין גנות "עבודת המטה הושלמה וניתן לחדש את הטיסות למדינות הירוקות אשר רמת הסיכון לנדידת התחלואה מהן היא נמוכה".

    "לאור העובדה כי מדינת ישראל ואיתה תעשייה שלמה נמצאת תחת מצור אווירי מזה מספר חודשים, הגענו לרגע בו נדרשת החלטה לחדש את הטיסות ותנועת התיירות", טוען מנכ"ל רשות שדות התעופה.

    עוד הוסיף: "מקומה הגיאוגרפי של מדינת ישראל שאינו מאפשר יציאה או כניסה למעט בדרך האוויר, כמו גם הנזק לתעשיית התעופה והתיירות, הגיעו לנקודת האל חזור".

    המנכ"ל טען בתוקף כי אי קבלת ההחלטה משמעותה לא פחות מחיסול הענף: "אי קבלת החלטה משמעותה ברורה – חיסול ענף התעופה והתיירות לעונת הקיץ ונזק שעו להיות בלתי הפיך".

    "אבקשך לאשר את המתווה שגובש ולאפשר את חידוש הטיסות בהתאם להגדרות עבודת המטה. הנני ממתין לתשובתך המהירה לצורך היערכות נדרשת", חתם גנות.

    ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "נכון לכרגע לא הגיעה השעה לפעולה זאת, ונושא הטיסות כמו נושאים רבים אחרים נבחנים בקרב גורמי המקצוע והחלטות מתקבלות על ידי ממשלת ישראל".

    הכתב ששיגר מנכ"ל רשות שדות התעופה



    0 תגובות