מחבל ששירת כשוטר פלסטיני יעמוד לדין על רציחתו של יוסף לבנת הי"ד

    קובי פינקלר No Comments on מחבל ששירת כשוטר פלסטיני יעמוד לדין על רציחתו של יוסף לבנת הי"ד

    שוטר ששירת במשטרה הפלסטינית וחבירו ירו ב-2011 לעבר רכבים של יהודים שיצאו מציון יוסף הצדיק בשכם, כתוצאה מכך נהרג יוסף לבנה הי"ד ו-3 נוספים נפצעו. המחבל נעצר והוא עומד לדין באשמת מוות בכוונה

    מהומות בקבר יוסף ע"י פורעים ערבים צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמעט 10 שנים אחרי אירוע רציחתו של יוסף לבנת הי"ד במסוך לקבר יוסף ע"י מחבל ערבי שהיה בתפקיד של שוטר בביטחון הפלסטיני, התביעה הצבאית הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד צלאח חאמד, המייחס לו גרימת מוות בכוונה יחד עם שוטרים נוספים, ניסיון לגרימת מוות בכוונה עם חבריו ושיבוש מהלכי משפט. המחבל/שוטר נעצר ע"י הרשות הפלסטינית למעצר הגנתי ולאחר שחרורו נעצר בידי כוחות הביטחון.

    אביו של יוסף הי"ד נעם לבנת סיפר על האירוע: "במוצאי שבת, עם שחר יום ששי של פסח, שב בניו לקבר יוסף, מלווה באחיו יהודה ובחמישה עשר חסידים נוספים. בסמוך למתחם הקבר היו 'שוטרים' פלשתינאים חמושים, אך הם לא עשו דבר למנוע בעד החבורה מלהכנס ולהתפלל על ציון הצדיק. רק אחרי שנכנסו המתפללים פנימה החלו הערבים לירות באויר.

    החסידים מיהרו לשוב למכוניות בהן הגיעו, ומשנכנסו כולם החלו הרוצחים בירי מכוון. חמישה נפצעו, שניים מהם קשה. בן יוסף נפגע בכדור בודד בצווארו ומת במקום, בעודו בסמטת הקבר. אחיו, שהיה לצדו, לא יכול היה להצילו.

    בן יוסף כשמו כן היה. כבנו של יוסף חי, וכבנו עלתה נשמתו בכ' בניסן ה'תשע"א בסערת אש להבה השמימה והוא נלקח למחיצתו של יוסף בישיבה של מעלה. תהא נשמתו הקדושה צרורה בצרור החיים".

    על פי עובדות כתב האישום, בחודש אפריל 2011 שהה הנאשם יחד עם נוספים במתחם קבר יוסף, במסגרת תפקידם כסיירים בביטחון הלאומי הפלסטיני בשעת לילה הבחינו הסיירים בכלי רכב ישראלים נכנסים למתחם הקבר ובישראלים יוצאים מהם. הסיירים החלו לירות באוויר בכדי להרחיקם מהמתחם. כשכלי הרכב יצאו מהמתחם, ירו מפקד הסיור, הנאשם וסייר נוסף מספר כדורים לעבר כלי הרכב. כתוצאה מהאירוע נהרג בן יוסף לבנת ז"ל ונפצעו שלושה ישראלים נוספים.

     



    0 תגובות