באמצע המשבר: מבקר המדינה הודיע כי יפתח בביקורת רוחב על הקורונה

    איתי גדסי No Comments on באמצע המשבר: מבקר המדינה הודיע כי יפתח בביקורת רוחב על הקורונה

    בעוד המדינה נערכת אפשרות של גל קורונה שני, מבקר המדינה הודיע לראש הממשלה כי יפתח בביקורת רחבה במגוון משרדי ממשלה וחירום על תפקודם במשבר הקורונה

    State Comptroller Matanyahu Englmann attends the Calcalist conference in Tel Aviv on December 31, 2019. Photo by Miriam Alster/Flash90 *** Local Caption *** ?????? ?????? ???? ?????? צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד שהמדינה נערכת לגל שני של נדבקים במגיפת הקורונה, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (ראשון) לראש הממשלה ולשרי הממשלה הרלוונטיים, כי משרד מבקר המדינה פותח בביקורת רוחב בנושא משבר הקורונה. זאת, לאחר שבחודשיים האחרונים פעלו צוותי הביקורת לאיסוף מידע, למידת הנושאים וקיום פגישות עם גורמי המקצוע במשרדי הממשלה השונים.

    במקביל, בדק משרד המבקר את אופן הביקורת בעולם וכיצד מתנהלת הביקורת במדינות אחרות באירופה ובארה"ב. יש לציין כי מבקר המדינה כבר פרסם בדו"ח האחרון ביקורת רחבה על ההתארגנות בישראל לקראת פריצת מגיפה.  מדובר בהחלטה תמוהה לאור ההתמודדות העכשווית של המדינה על הנגיף, ובניגוד לעולם ישראל מתמודדות איתו עד כה בהצלחה. ביקורת כזו יכולה לגרום להפרעה בעבודת המשרדים.

    מבקר המדינה עדכן במכתבו לראש הממשלה כי הביקורת תבחן את יחסי הגומלין וממשקי העבודה בין גופי החירום בניהול משבר הקורונה, ותתמקד בעבודת המטה לביטחון לאומי (מל"ל) אל מול הגופים השונים בניהול המשבר.

    זאת, בנוסף למגוון תחומים נוספים ובכללם אופן ניהול המשבר וההיערכות בראייה צופה פני עתיד, הסברה ומסירת המידע לציבור, היערכות והטיפול באוכלוסייה המבוגרת, מערך המעבדות והבדיקות, למידה והוראה מרחוק, התנהלות הרשויות המקומיות בעת המשבר, ההתנהלות התקציבית במשבר וההיערכות המקדימה.

    עוד ציין המבקר כי חטיבות הביקורת במשרד מבקר המדינה יעסקו בנושא וכל חטיבה תבדוק את התנהלות הגופים שבתחומי אחריותה.

    בנוסף לבדיקת משרד ראש הממשלה – המל"ל, הביקורת תיערך גם במשרד הביטחון וצה"ל/פקע"ר, במשרד הבריאות ובקופות החולים, במשרד האוצר ובנק ישראל, במשרד הפנים ובמספר רשויות מקומיות, במשרד הרווחה ובמוסד לביטוח לאומי ובמוסד לתפקידים מיוחדים. במסגרת הביקורת, צפויות פגישות גם עם חברי קבינט הקורונה.



    0 תגובות