שקד מזהירה: "זרם המסתננים מלבנון ילך ויגבר"

    איתי גדסי 1 Comment on שקד מזהירה: "זרם המסתננים מלבנון ילך ויגבר"

    לאור מספר המקר העולה של הסתננויות מגבול לבנון, שרת המשפטים קוראת לחוקק חוק חדש בעניין שיעצור את שרם המהגרים הגובר מלבנון, "לצערנו, בג"ץ עיקר את כל החוקים שהקטינו עד עכשיו את התמריץ להסתנן לישראל"

    A vehicle belonging to the Lebanese army patrol the border between Israel and Lebanon as it seen from Metula, northern Israel, August 27, 2019. Photo by David Cohen/Flash90 *** Local Caption *** ??? ???? ????? ????? ???? ??? ??? ???? צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מספר מקרים שבהם אזרחים זרים מאפריקה ניסו להסתנן ובחלקם הצליחו במעבר הגבול מלבנון לישראל, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד קוראת לממשלה לעצור את הגל החדש: "ככה זה מתחיל, בשקט, בשקט, בהתחלה מדובר ביחידים ואח"כ מבלי שנשים לב כבר מדובר באלפים, חייבים לעצור את מסתנני העבודה מגבול הלבנון"

    שקד סיפרה על המגמה שהייתה בהסתננות ממצרים, "אנחנו כבר למודי ניסיון מתופעת ההסתננות ממצרים, שהחל כטפטוף ותוך זמן קצר הפך לזרם בלתי נשלט. גם עכשיו, מסתנן סודני אחד הסתנן בינואר מגבול לבנון כדי להצטרף לאחיו שעובד בתל אביב, אך הוא שוחרר תוך זמן קצר, והתוצאה היא עלייה במספר ניסיונות ההסתננות ולא פחות מ-13 מסתננים סודנים שניסו להסתנן לישראל רק במהלך השבת".

    שקד הבהירה כי לא מדובר בגבול פרוץ שקשה לאטום, "הגבול עם לבנון הוא אחד הגבולות המאובטחים בעולם, והמסתננים שחוצים אותו מוכיחים שאם יש רצון יש דרך ובהעדר הרתעה, זה רק ילך ויחמיר. כפי שתמיד אמרנו, הגדר בגבול מצרים עוזרת וחשובה, אבל מה שבאמת עצר את ההסתננות זה החסם הנורמטיבי של החוק למניעת הסתננות. בלעדיו, מסתננים תמיד ימצאו דרך לעקוף אותה".

    שקד הבהירה כי האחריות הישירה לכך היא של בג"ץ, "לצערנו, בג"ץ עיקר את כל החוקים שהקטינו עד עכשיו את התמריץ להסתנן לישראל, כולל חוק הפיקדון שבוטל רק לפני זמן קצר והתוצאות בהתאם. לראשונה מזה שנים, ישראל חזרה להיות יעד אטרקטיבי למסתננים מסודן".

    שקד קראב לשחוקק חוק חדש שיעתור את האיום החדש: "הפעם אסור לשבת בשקט בזמן ששכונות דרום תל אביב ואזורים נוספים יוצפו בעשרות אלפי מסתננים חדשים, חייבים לחוקק מחדש את החוק למניעת הסתננות ולעצור את התופעה באופן מיידי וכל עוד היא עדיין קטנה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ברור שהזרם המסתננים ילך ויגבר, כי יש מי שרוצים אותם בארץ ומכניסים אותם לפה.. יכלו לא לתת להם להכנס ולהחזירם ללבנון ומצרים שדרכם חדרו, והכל מבחינה בינלאומית היה בסדר כי הזרים הגיעו למצרים וללבנון קודם לכן אז זו בעיה שלהן.. הבעיה היא בתוכנו שיש ערב-רב רשעים, מהשמאל וגם מהימין השקרן, שמביאים ומכניסים אותם לפה על מנת להחליש את היהודים..

      הערב-רב הרשעים האלו פנו נגד אלוקים ויצאו נגדו למלחמה..
      עוד מעט אסון טבע יגיע על אזורי החוף בארץ ישראל ועל העיר תל-אביב שישמיד ושיקבור את כל הריכוז של הרשעים שם… לאנשים הטובים שעדיין נמצאים שם אני אומר תברחו משם.. ברחו לירושלים או יהודה ושומרון אבל אל תשארו בשפלה ובשרון!