מהומות אלימות ברחבי ארה"ב: עוצר ב-35 ערים מרכזיות

    שלמה ריזל No Comments on מהומות אלימות ברחבי ארה"ב: עוצר ב-35 ערים מרכזיות

    כאוס מוחלט שורר ברחבי ארה"ב, עשרות אלפי מפגינים מוחים באלימות ובהשחתת רכוש על הרג הצעיר האפרו-אמריקני בידי שוטר בשבוע שעבר

    צילום: צילומסך
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהומות אלימות נרחבות, עד כדי כאוס מוחלט, פרצו ביממות האחרונות ברחבי ארצות הברית בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, צעיר אפרו-אמריקני על ידי שוטר ביום שלישי האחרון.

    המהומות החלו כאמור בעקבות מותו של עציר אפרו אמריקני על ידי השוטר שעצר אותו גברו מאוד. בלילה האחרון גברו המהומות ו-25 ערים מרכזיות כמו מיאמי, לוס אנגלס, דנוור, שיקגו, אטלנטה ועוד הכריזו על עוצר לילי. במסגרת המהומות עלו מאות מבנים באש, מאות חנויות נבזזו וכמה אנשים נהרגו – שוטרים מירי של מפגינים ועוברי אורח שהוכו למוות.

    שמונה מדינות בארה"ב – טקסס, מינסוטה, ג'ורג'יה, אוהיו, קולורדו, ויסקונסין, קנטקי ויוטה וכן בירת ארה"ב וושינגטון די סי ביקשו את עזרת המשמר הלאומי האמריקאי הידוע ככוח גיבוי צבאי למחצה לסייע להן מול האנרכיה ברחובות.

    מי שמלבים את האנרכיה הם ארגונים אנרכיסטיים מהשמאל קיצוני, תוך התעלמות מהעובדה שהמשטרה עצרה את השוטר ההורג והנשיא טראמפ התקשר למשפחתו וניחם אותה.

    טראמפ מצידו ביקש משר ההגנה האמריקאי מייק אספר לבחון שימוש בדרכים צבאיות כדי לפתור את האנרכיה ברחובות, עודד שימוש בכוח רב יותר לדיכוי המהומות ואמר כי "צדק לא יושג על-ידי אספסוף זועם".

    לדבריו, "אני משמש כחבר וכבן ברית עבור כל אמריקני שמחפש צדק ושלום אבל אני עומד בהתנגדות נחרצת לכל מי שמנצל את הטרגדיה כדי לבזוז, לשדוד, לתקוף ולאיים. ריפוי וצדק, לא שנאה וכאוס, הם המשימה שעומדת בפנינו".

    במקביל, בעקבות הלחץ הציבורי הרשויות בארה"ב הודיעו כי השוטר דרק צ'אובין שמואשם ברצח הצעיר – נעצר ויעמוד לדין בגין רצח מדרגה שלישית – סעיף עליו העונש המירבי הוא מאסר של עד 25 שנים.



    0 תגובות