נחשד כמחבל; צעיר בעל צרכים מיוחדים נורה למוות על ידי שוטרים

    ישראל רובין No Comments on נחשד כמחבל; צעיר בעל צרכים מיוחדים נורה למוות על ידי שוטרים

    שוטרי מרחב ירושלים המוצבים בעיר העתיקה חשדו בצעיר ערבי תושב מזרח העיר שבכוונתו לבצע פיגוע טרור וירו בו צרור יריות שהוביל למותו. מאוחר יותר התברר כי לצעיר לא היו כל כוונות שליליות

    שוטרים בעיר העתיקה | ארכיון צילום: יונתן סינדל / Flash90     
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האיאד אל-חלאק, צעיר כבן 30, תושב מזרח ירושלים, בעל צרכים מיוחדים – נחשד כמחבל ונורה על ידי שוטרי מרחב ירושלים 7 יריות באירוע שהתרחש היום בסמוך לשער האריות. הצעיר נפצע קשה ומאוחר יותר מת מפצעיו.

    מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי השוטרים זיהו את הצעיר בטעות כמחבל לאחר שנדמה היה שהוא מחזיק בידיו כלי נשק. חשדם של השוטרים גבר לאחר שהוא סרב לבקשתם לעצור והחל לברוח. שוטרים אחרים ששמעו בקשר את הדיווח על צעיר שנמלט וככל הנראה נושא נשק – נתקלו בו וירו בו צרור יריות שהובילו מאוחר יותר למותו, כאמור.

    מאוחר יותר התברר כי חלאק בן ה-32, היה בדרכו למוסד החינוכי לבעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה, שבו הוא לומד. איאד פחד מהשוטרים, ונמלט מהם בדרכו למוסד החינוכי שנמצא סמוך למקום שבו נורה.

    השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה הגיב לאירוע המצער ומסר "אני משתתף בכאבה של משפחת אלחלאק ומביע צער על מותו של איאד, צעיר בעל צרכים מיוחדים. האירוע נבדק כמתחייב בחוק, ונפעל בהתאם לממצאים כדי למנוע מקרים דומים".

    אוחנה ציין, כי "עד לסיום הבדיקה, לא נחרוץ את דינם של השוטרים. הם נדרשים לקבל החלטות גורליות בשניות, בשטח רווי פיגועים תוך סכנה תדירה לחייהם".



    0 תגובות