אוקלהומה תפסול התקשרות עם חברות הפועלות לקידום חרם על ישראל

    שלמה ריזל No Comments on אוקלהומה תפסול התקשרות עם חברות הפועלות לקידום חרם על ישראל

    אוקלהומה מצרה את צעדי ה-BDS: מושל מדינת אוקלהומה חתם על חוק הקובע כי מדינת אוקלהומה תפסול התקשרות חוזית עם חברות התומכות ופועלות לקידום מדיניות חרם כנגד מדינת ישראל

    מושל אוקלהומה, קווין סטיט
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מושל מדינת אוקלהומה, קווין סטיט (ר') חתם לפני מספר ימים על חוק שמצר את צעדיו של הארגון האנטישמי הידוע  BDS, הפועל להחרמת מדינת ישראל בעולם. החוק עבר בבית הנבחרים המקומי ברוב מוחץ של 75 תומכים כנגד 20 מתנגדים ובסנאט ברוב של 36 מול 7.

    בדומה לחקיקות דומות באזור, החוק קובע כי מדינת אוקלהומה תפסול התקשרות חוזית עם חברות התומכות ופועלות לקידום מדיניות חרם כנגד מדינת ישראל. כותב הצעת החוק, הנציג המדינתי מרק מקברייד (ר') ציין כי הצעת החוק מכירה בישראל כשותפה מסחר חשובה וכבעלת ברית במזרח התיכון.

    יש לציין כי המושל סטיט חתם על הצעת החוק למרות מאמצים רבים ומתואמים של ארגונים תומכי מדיניות החרם שפעלו נמרצות לביטולה תוך איומים לעתור משפטית כנגדה.

    נזכיר, כי בתחילת השנה חתמה מושלת דרום דקוטה קריסטי נואם, על צו מדינתי שאוסר על תמיכה בארגונים וחברות שמעודדים BDS נגד ישראל.

    מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם: "אני מבקש להודות למושל סטיט על אשרור חקיקה חשובה זו. וכן, למחוקקים בבית הנבחרים שהובילו מאמץ זה, המוכיח פעם נוספת את התמיכה הבלתי מסוייגת של אוקלהומה בישראל במיוחד כעת, כאשר האנטישמיות והפעילות האנטי ישראלית מרימים את ראשם ברחבי העולם, בולטת המחויבות, הידידות והשותפות שמפגינה מדינת אוקלהומה כלפי ישראל בחקיקה זו. הדבר משקף שוב את מחויבותה הברורה של אוקלהומה להמשך קיומה של ישראל".

    עוד הוסיף מנכ"ל משרד החוץ: "חקיקה זו מעבירה לעולם מסר ברור, על השותפות החזקה בין המדינות. ועל כך, שתנועת החרם, שכל תכליתה הפצת שנאה נגד ישראל, עתידה להיכשל. נמשיך לפעול להידוק היחסים בין ישראל לאוקלהומה. מדינת ישראל תשמח לארח את המושל והוא יתקבל כאורח וכידיד אמת".



    0 תגובות