אימון טנא לקראת שבועות \\ קובי פינקלר עם חטיבת כפיר

    קובי פינקלר No Comments on אימון טנא לקראת שבועות \\ קובי פינקלר עם חטיבת כפיר

    מערך הטנא בחטיבת כפיר השלים השבוע אימון מקיף לחילוץ כלי רכב מתוך שטח האוייב. במקום הראשון זכה הגדוד החרדי

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום ההולדת ה-41 של רב סמל בכיר, סלים חרב, היה סלים בכח חילוץ לפעולת מבצעית ללכידת מבוקשים בכפר נעעמה בשומרון.

    הכח היה כבר בדרכו החוצה, כשאחד מכלי הרכב הצבאיים מסוג צפרון, נתקע באמצע הכפר. כח החילוץ בפיקודו של סלים הגיע מיד והחל בפעולות התיקון והחילוץ.

    את אשר אירע באותם דקות משחזר באוזננו רס"ב סלים "תוך כדי הפעולות לחילוץ הרכב, מגיעים למולנו 3 מחבלים רכובים ברכב פלסטינאי ושועטים לעברנו במה שנראה כמו פיגוע דריסה. שניה לאחר מכן הם מצליחים לפגוע באחד הלוחמים ישראל אליצור ולפוצעו באורח קשה כאשר הוא מתחת לגלגלי הרכב הצבאי. לא איבדנו את העשתונות ופעלנו במהירות ב'שעת הזהב' שלנו כמו שתורגלנו, כדי להציל את ישראל. הפעולה אכן צלחה וישראל אשר נפגע בגפיו, השתקם", מספר לנו ברעד סלים.

    שנה לאחר האירוע, לקראת סיום האימון של מערך הטנא (מערך טכנולוגי אחזקתי) בחטיבת כפיר אנו פוגשים את מפקד המערך ואנשי צוותו.

    רס"ן כפיר כהן (32 ואב לשלוש) מפקד המערך בחטיבת כפיר (אין מקריות בשמות..), מספר על תפקיד המערך המיוחד הזה, מערך הטנא: "בכל גדוד יש כמה מערכים כמו מערך מיחשוב, לוגיסטיקה, מודיעין ועוד. תפקידו של מערך הטנא אמל"ח, הוא לתת מענה לכל תקלה בתחום הרחפנים, נשקים שאינם עובדים באמצע אירוע, טנק שהתהפך, ציוד לראיית לילה, חלפים למרחב הלחימה ועוד. המערך הזה הוא מערך תומך לחימה שתפקידו כמו באירוע בכפר נעעמה לגרור, לחלץ ולתת פתרונות מיידיים בתוך כדי הלחימה".

    "חטיבת כפיר היא החטיבה הגדולה בחטיבות החי"ר ועיקר פועלה הוא ביו"ש. וכך, כמעט מידי לילה באמצע מעצרים בכפרים שבשליטה פלסטינאית, אנו מוצאים עצמנו עם שני רכבים תקועים. בהיותנו כח חילוץ, אנחנו כח שיודע להיכנס לתוך הכפר, להוציא את הרכבים ולדאוג שהכל ימשיך לעבוד" אומר רס"ן כפיר.

    תוך כדי התרגיל והאימון, אנו מבחינים ברחפן שמתחיל לאבד שליטה. הלוחם שיודע אלקטרואופטיקה מוזעק למקום ובתוך דקות ספורות הרחפן שב לעבודתו.

    14 חיילים ועוד שבעה נגדים ושני קצינים, מונה המערך שפועל כאמור בתוך חטיבה רב זירתית וככזו אין מח"ט שלא יודע להעריך את פעילותו של המערך.

    השבוע, באימון שהסתיים לקראת שבועות, אומן מערך הטנא למגוון מתארים כשגדוד 97 (הגדוד החרדי) זכה במקום הראשון.

    "אנו מסכנים את עצמנו רק כדי שהחטיבה ופעילותה תמשיך להתקיים ותמיד הם ידעו שאנחנו מוכנים לכל קריאה" מסכם מפקד המערך.



    0 תגובות