נתניהו בשיחה עם מנהיגים: כרגע טרם ברור אם תמה המגיפה או שאנו לקראת גל שני

    איתי גדסי No Comments on נתניהו בשיחה עם מנהיגים: כרגע טרם ברור אם תמה המגיפה או שאנו לקראת גל שני

    בשיחה שקיים ראש הממשלה נתניהו עם מנהיגי מדינות מרחבי העולם בנושא המאבק בנגיף הקורונה אמר ראש הממשלה כי "אתמול זה עלה, היו כ- 40 מקרים חדשים, אך איני יודע אם זה אירוע יחידני" | עוד אמר: "יכול להיות שאנחנו יורדים במעלית, ויכול להיות שאנחנו צונחים במהירות רבה"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים שיחת וידאו עם מנהיגים בנוגע להתמודדות עם נגיף הקורונה מלון דן קיסריה מימין ראש המל"ל מאיר בן שבת Photo by Kobi Gideon / GPO צילום: קובי גדעון / לע"מ
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) בוועידת מנהיגי מדינות המובילות בהתמודדות עם מגפת הקורונה, באירוח קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ. המנהיגים דנו בדרכים לחדש את הטיסות בין המדינות באופן בטוח ובצעדים לחזרה לשגרה בטוחה בצל הקורונה.

    בהמשך לשתי הוועידות שהתקיימו בשבועות האחרונים, התכנסו הבוקר המנהיגים בשלישית על מנת לדון בצעדים שנקטו המדינות על מנת לחזור לשגרה בטוחה בצל הקורונה, ובצעדים לתמרוץ הכלכלה, בדגש על ענף התיירות. המנהיגים סיכמו להמשיך בהתייעצויות ביניהם בכל כמה שבועות.

    בוועידה, שהתקיימה באירוח קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, השתתפו ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס, ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש, ראש ממשלת נורווגיה ארנה סולברג וראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן.

    המנהיגים דנו בדבריהם גם בחידוש הטיסות באופן בטוח. מרבית המנהיגים ציינו כי מדינותיהם מעדיפות בשלב זה להביא לחידוש התעופה במתכונת אזורית, ללא חיוב בבדיקות לזיהוי הנגיף, ובמקביל לדרוש בדיקות מהבאים מאזורים שבהם אחוז החולים גבוה (מדינות פחות בטוחות).

    המנהיגים ציינו מהניסיון שצברו במדינותיהם, כי פתיחת בתי הספר תחת מגבלות הריחוק החברתי לא הביאה להתפרצות משמעותית מחודשת, למעט התפרצויות מקומיות אשר מטופלות נקודתית.

    המנהיגים הביעו דאגה מירידת המוטיבציה בקרב האוכלוסייה בכלל המדינות להיבדק וכן ולחבוש מסכות במרחבים הציבוריים, על כן החליטו לפרסם קריאה משותפת המדגישה את הצורך להקפיד על חבישת מסכות ולנקוט באמצעי זהירות על מנת לשמור על בריאות הציבור.

    המנהיגים שוחחו על היערכות להתפרצות גל שני של המגפה והסכימו כי הדרך היעילה ביותר למנוע את התפשטות המגפה היא באמצעות כלים דיגיטליים ומנגנון המשלב את קבלת תוצאות הבדיקות תוך לא יותר מ-24 שעות, וחקירות אפידמיולוגיות של הנדבקים שתסתיימנה תוך לא יאוחר מ-48 שעות, בסיוע כלים דיגיטליים.

    בהמשך לסיכום בוועידה האחרונה כי מערך הסייבר הישראלי יוביל התייעצות של המדינות השותפות בנושא בסיסי נתונים, ברכו המנהיגים על היוזמה הישראלית להקים רשת "Corona.net" המתבססת על מערכת "סייברנט" הישראלית. יוזמה זו תאפשר חילופי מידע אודות המענה לנגיף, התראות על התפרצויות ועוד בין מוסדות רבים במדינות השותפות לפלטפורמה.

    מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידה: "אנחנו פתחנו את הכלכלה שלנו. אתמול החלטנו על מקבץ כמעט אחרון שכולל מסעדות, ברים, בריכות. זה תחילת הקיץ כאן. נותר מעט מאוד לפתוח, אלה מקומות שקשורים לספורט או אולמות הקרנת סרטים וכולי. אני מניח שזה גם יגיע בעוד מספר שבועות".

    צעדי ההקלות

    נתניהו שיתף את המנהיגים בצעדי ההקלות שייושמו בישראל, בדגש על פיתחת מערכת החינוך: "הדבר החשוב ביותר שפתחנו הם בתי הספר והגנים. זה הדבר שהכי מעניין אותי לשמוע מכם, כיוון שנשאלת שאלה האם זה אמצעי להפצת הנגיף. רמות ההדבקה שלנו ירדו לקומץ קטן ביום – עשרה, חמישה עשר, עשרים איש. אתמול זה עלה, היו כ- 40 מקרים חדשים, אך איני יודע אם זה אירוע יחידני".

    השאננות 

    "אנשים חושבים שזה נגמר", ציין ראש הממשלה "אני אומר להם שזה לא נגמר. אני גם אומר להם, כפי שעליכם להגיד להם, שאם זה יגדל, נחזור אחורה. לכן, אני מעוניין לשמוע ממך, סבסטיאן, כי אתם פתחתם את הכלכלה שלכם. אמנם סגרתם את המדינה אחרינו, אבל התחלתם לפתוח מחדש את המדינה שלכם לפניי. לכן, אני מסתכל עליכם ואני רוצה לראות האם הדברים שאתם עשיתם גורמים לעלייה משמעותית או לעלייה רגעית (בנתוני התחלואה). נכון לרגע זה, למרות שהמספרים עלו, הם עלו הרבה מתחת לקו שמנחה אותנו".

    טיסות

    עוד הוסיף רה"מ נתניהו בוועידה: "אני בטוח שאתם לא רוצים שאנחנו נייצא אליכם ריכוזי הדבקה. ובאותה מידה, אנחנו לא רוצים לייבא חזרה לישראל ריכוזי הדבקה. אין לי הצעות ספציפיות איך לעשות את זה, למעט העובדה שהתחלנו לבחון את השאלה הזאת לפני יומיים בשדות התעופה שלנו. אנחנו כבר בוחנים את הדברים. אחת ההצעות שעלתה היא בדיקה מהירה, טרום טיסה, שתוסכם על כולנו, סוג מסוים של הליך, ושיתוף מידע מהיר כדי שלפני שאנשים יעלו על טיסה, תהיה לנו מידה של ודאות שאנחנו לא מכניסים אנשים שנושאים את המחלה. הייתי רוצה לשמוע את הרעיונות שלכם בנושא זה".

    ההצלחה במאבק בנגיף; תמה המגיפה או גל שני בדרך?

    נתניהו טען כי ישראל רשמה הצלחה גדולה אך הביע את חששו מהתפרצות שניה חלילה: "בישראל, כמו בכל מדינותיכם, אנו רושמים הצלחה גדולה עד כה, אבל אני תמיד אומר שאנחנו נמצאים בקומה ה-84 בדרך למטה. יכול להיות שאנחנו יורדים במעלית, ויכול להיות שאנחנו צונחים במהירות רבה. אנחנו לא יודעים, אבל זה הצליח עד עכשיו. הכלכלות שלנו נפתחות למעשה באופן מוחלט, למעט טיסות בינלאומיות. באופן בלתי נמנע ניאלץ לנקוט "איתור מגעים" הרבה יותר מחמיר מצד אחד, ומצד שני – מידע או בדיקות לגילוי המחלה לפני ואחרי טיסות, שלא יחייבו אנשים להיכנס לבידוד למשך 14 יום מרגע שהם יורדים מהמטוס. זאת הדרך היחידה לדעתי שנותנת לנו סיכוי לחדש את מדיניות התעופה שהייתה לנו קודם. זה בערך המקום שבו אנו נמצאים היום".



    0 תגובות