ראש המוסד: "הבאנו יכולת טכנולוגית, מודיעינית ואת קשרי החוץ שלנו"

    קובי פינקלר No Comments on ראש המוסד: "הבאנו יכולת טכנולוגית, מודיעינית ואת קשרי החוץ שלנו"
    צילום: דובר צה"ל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי), נערך טקס לציון סיום הפעילות במרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה והעברתו לידי משרד הבריאות.  מרכז השליטה הלאומי הוקם במרץ האחרון בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה לכנס את כלל הגופים המנהלים את המאבק בהתפשטות הנגיף ולאפשר קבלת החלטות על בסיס נתונים בזמן אמת.

    המרכז פעל בצורה מהירה, וזאת בתנאי חוסר ודאות, כדי לגבש ולשקף את תמונת המצב בנושא התחלואה וכדי לנהל את מדיניות הרכש והייצור העצמי. בכך, היווה מוקד ידע לאומי מרכזי ומשמעותי בניהול המאבק בהתפשטות הנגיף.

    אנשי המרכז- נציגי המוסד, צה"ל ומשרדי הביטחון (מנהל הרכש והמנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית), האוצר והפנים- פעלו תחת הנחייתו המקצועית של משרד הבריאות במתווה של מכלולים בתחומי מקצוע שונים: רכש, ייצור עצמי, בדיקות, הנשמה וחמצן, טכנולוגיה, קשרי חוץ, מרכז המידע והידע הלאומי ועוד.

    עבודת המכלולים אפשרה לנהל את פעילות המרכז בצורה מסונכרנת ומתואמת על בסיס שותפות ושקיפות בין הארגונים.

    בשבועות האחרונים, עם צמצום התפשטותו של נגיף הקורונה במרחב האזרחי, החלו המוסד וצה"ל במימושה של תכנית סדורה ומדורגת להעברת מקל למשרד הבריאות. כפי שעשה עד כה במגוון רחב של תחומים ובמיצוי רחב של יכולותיו, צה"ל ימשיך לסייע ככל שיידרש במאבק במיגור הנגיף וערוך להרחיב את הסיוע בכל עת.

    הרמטכ"ל אמר באירוע: "האירוע פה מתרכז למשפט הידוע- 'אם אתה רוצה להגיע ראשון תרוץ לבד, אבל אם רחוק תרוץ ביחד'. חבורה מופלאה שרצה ביחד בשני ממדים, יכולות אישיות וארגוניות ומעמד הרוח והנפש. תראו לאן הגענו- מאוד מרשים בעיניי איך שארגונים מתארגנים כדי לפתור בעיה, ואתם עשיתם את זה".

    לדבריו, "זה לא מובן מאליו שמדינה וקהילה יודעות לקחת סוגיה, לפרק אותה, ולהביא תוצאות כאלו. אנו יוצאים מהאירוע הזה יותר ענווים ויותר פרודוקטיביים. אני מעריך מאוד את כל מי שלקח חלק, זה היה מרשים בכל קנה מידה. אנחנו מפיקים הרבה לקחים באופן שבו שאנו צריכים לתפקד" אמר כוכבי.

    ראש המוסד, יוסי כהן אמר בטקס: "הקורונה הייתה ועודנה איום פוטנציאלי ומסתורי. היה צריך לתת כתף, ואנשינו- שזיהו את הצורך- נענו ללא היסוס לאתגר. אין לנו מומחיות רפואית. אנחנו לא אפידמיולוגים. מה שהבאנו אתנו הייתה הרוח של המוסד, ולצדה רוח צה"ל וכלל מערכת הביטחון. הבאנו אתנו את היכולת לזהות בעיות, לפרק אותן לגורמים ולמצוא פתרונות".

    "הבאנו יכולת טכנולוגית, לוגיסטית ומודיעינית. הבאנו את קשרי החוץ שלנו. ובעיקר הבאנו את הרוח של הארגון: אופטימיות, מסירות, יזמות, הסתערות על משימות – רוח קרב. אני גאה בחלקנו הצנוע במערכה נגד המגפה. אני גאה בעובדי המוסד. אני גאה לעמוד לצד אנשי הרפואה ומערכת הבריאות, אנשי מערכת הביטחון והצבא, ויחד כל עם ישראל שכמו תמיד- כשצריך, העם הזה עומד במבחן" אמר כהן.

    מנכ"ל משרד הבריאות, מר משה בר סימן-טוב אמר בטקס: "החוסן של מדינת ישראל מבוסס על חוסן בטחוני וחוסן חברתי, שאבן הראשה שלו היא מערכת בריאות מתפקדת, שיודעת להתמודד עם אתגרים אדירים כמו אלה שהתמודדנו עימם. שילוב הכוחות בין כלל הגופים הוכיח את עצמו בהתמודדות עם הנגיף, וביחד נוכל לו גם בהמשך אם יידרש".

    באירוע השתתפו הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש המוסד יוסי כהן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב, ראש אגף הטכנולוגיה במוסד, מר ח', ראש אגף המבצעים בצה"ל, אלוף אהרון חליוה, ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן וראש המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד.



    0 תגובות