השר אוחנה למפכ"ל: "לאתר את הגורם במשטרה ששיגר איום על ראש הממשלה"

    ישראל רובין No Comments on השר אוחנה למפכ"ל: "לאתר את הגורם במשטרה ששיגר איום על ראש הממשלה"

    על רקע הדברים שפורסמו אמש בחדשות 12 מפי גורם בכיר במשטרה, ומתפרשים כאיום על ראש הממשלה נתניהו. שיגר השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מכתב למפכ"ל ובו הוא דורש להשתמש בכל האמצעים בכדי לאתר את הגורם

    השר אמיר אוחנה צילום: Hillel Maeir/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה שיגר היום (שלישי) מכתב זועם לממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן. במכתבו, מבקש השר לאתר את הגורם במשטרת ישראל שתדרך אמש את כתב חדשות 12 ומסר לכתב דברים שהם, לדברי אוחנה, בגדר איום על ראש הממשלה.

    המכתב של אוחנה למ"מ המפכ"ל

    "אתמול", כותב אוחנה למפכ"ל המשטרה "במהדורת החדשות של ערוץ 12, פרסם הכתב משה נוסבאום מפי 'בכירים במשטרה'. כלומר גורם פחדן שהסתתר מאחורי מעטה של אנונימיות את הדברים הבאים: "חוקרי להב 433 עשו עבודה מעולה (בחקירות נתניהו י.ר) והתעלמו מכל הלחצים שניסו להפעיל עליהם. כך הם ינהגו גם אם היועמ"ש יחליט על חקירה נוספת נגד נתניהו בתיק המניות שלו. נקבל אותו בכבוד בכבוד אך כמו בחקירות הקודמות שלו – לא נעשה לו הנחות", ציטט אוחנה במכתבו את הדברים שפורסמו אמש בחדשות 12 ומתפרשים כאיום על ראש הממשלה נתניהו.

    "למדתי להכיר בזמן הקצר שלנו יחד עד כמה יוקרתה של משטרת ישראל ותדמיתה חשובים לך, כפי שיכולתי להתרשם", כותב אוחנה לכהן. "הם חשובים גם לי".

    "גורם שכזה", מאשים השר "השולח איום לעבר ראש ממשלת ישראל, פוגע קשות בתדמיתה של משטרת ישראל, במעמדה וביוקרתה בעיני הציבור, על אף שרובם המכריע של השוטרות והשוטרים אינם מתנהלים באופן זה", ציין.

    אוחנה מוסיף כי "'בכירים במשטרה' המתדרכים נגד הדרג הנבחר שולחים מסר רע לא רק לציבור החרב, אלא גם לשוטרים והשוטרות הזוטרים יותר, לפיו תרבות ארגונית קלוקלת זו היא תקינה ובכך מסייעים להשריש אותה – במקום לעקור אותה מן היסוד", טוען השר.

    אוחנה מבקש: לאתר את הגורם

    השר פונה למפכ"ל ומבקש "אבקשך לנקוט בכל האמצעים כדי לאתר את הגורם הזה, לרבות שימוש בפוליגרף/פלטי שיחות/כל אמצעי אחר שתמצא לנכון למטרה זו".

    לדברי השר "הדבר יהווה מסר רם וברור כי אינך מוכן לקבל בשוויון נפש התנהגות שכזו מצד בכירים במשטרת ישראל. אני וודאי שאינני מוכן", קבע אוחנה.

    אוחנה המשיך וכתב כי "השבחים עצמיים במסר הפחדני שנמסר לכתב יכולים לסייע, לעניות דעתי, לדעת מהיכן אפשר להתחיל".

    "פניה זו, להבדיל מהתדרוך – תפורסם בשמי המלא ובתפקידי", ציין השר בתחתית מכתבו וחזר על דבריו הקודמים, לפיהם "יוקרתה ותדמיתה של משטרת ישראל כמשטרה מקצועית ונטולת פניות על הפרק".

    המכתב 1/2

    המכתב 2/2

    ההתקפות של נתניהו

    כזכור, ביום ראשון, בפתח משפטו פתח ראש הממשלה נתניהו במתקפה על על המשטרה ומערכות אכיפת החוק וטען כי במשטרה ובפרקליטות ישנם בעלי כוח ש'תופרים תיקים' בכדי לחסל נבחרי ציבור שלא מיישרים קו עם השקפותיהם.

    הפרסום אמש

    כפי שציין השר במכתבו, אמש (שני) פרסם הכתב משה נוסבאום במהדורת החדשות של חדשות 12 דברים ששמע מפי גורם בכיר במשטרה, בתגובה להתקפותיו של נתניהו.

    אותו גורם מסר בתגובה לדברי ראש הממשלה, כי "חוקרי להב 433 עשו עבודה מעולה (בחקירות נתניהו י.ר) והתעלמו מכל הלחצים שניסו להפעיל עליהם. כך הם ינהגו גם אם היועמ"ש יחליט על חקירה נוספת נגד נתניהו בתיק המניות שלו. נקבל אותו בכבוד בכבוד אך כמו בחקירות הקודמות שלו – לא נעשה לו הנחות". דברים אלו, כאמור מתפרשים כאיום על ראש הממשלה נתניהו על רקע התקפותיו על המערכת.



    0 תגובות