השר יזהר שי: "לא באנו לכאן בשביל הנוחות, באנו לעבוד"

    ישראל רובין No Comments on השר יזהר שי: "לא באנו לכאן בשביל הנוחות, באנו לעבוד"

    שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי: "אנחנו מצרים על כך שיש התקפות בוטות וקשות על מערכות אכיפת החוק".עם זאת, ציין שי כי לא צריך לפרק את הממשלה על רקע הדברים

    יזהר שי צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי (כחול לבן) שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר. בפתח דבריו התייחס השר לפעילות משרדו וסיפר כי משרדו מעורב במאמצים למציאת פתרון רפואי לנגיף הקורונה במסגרת המאבק הלאומי בנגיף: "משרד המדע והטכנולוגיה מעורב כבר חודשיים בעשרות מחקרים שאמורים לקרב תרופות או חיסונים לנגיף הקורונה".

    כנשאל מה הצפי למציאת תרופה או חיסון, ענה השר כי למרבה הצער "הצפי הכי אופטימי בעולם לחיסון הוא משהו בסוף השנה הבאה". ולגבי תרופות: "תרופות הולכות ומתבררות בחודשים אלה. סביר להניח שלקראת שנה הבאה נתחיל לראות דברים חיוביים ואמיתיים, בתקווה שלא נזדקק להם".

    עוד אמר שי בנושא הקרורונה: "מקווים שלא יחזור הגל השני אבל המדינה נערכת אליו, ביממה הקרובה צפוי להתכנס קבינט הקורונה ותפקידו להערך לגל שני חלילה – גם מבחינה רפואית וגם מבחינה כלכלית".

    בהתייחסו להתקפות של ראש הממשלה נתניהו על מערכות אכיפת החוק ברקע משפטו שנפתח ביום ראשון האחרון אמר שי כי "יש לנו ביקורת על הדברים שנאמרו בבית המשפט ואמרנו אותה: אנחנו מצרים כל כך שיש התקפות בוטות וקשות על הפרקליטות, על שומרי הסף – על האנשים שאמונים על שמירת החוק והסדר במדינת ישראל". עם זאת, ציין שי כי לא צריך לפרק את הממשלה על רקע הדברים.

    השר הוסיף "לראש הממשלה נתניהו יש שני כובעים שוב למרבה הצער, כובע נאשם וכובע של ראש ממשלה של כולנו – ושם כלונו מצפים ממנו להיות ממלכתי ולהגן על המערכות ולגבות אותם. ולא רק הוא, כל מיני שרים שהגיעו אתו לבית המשפט, וזה בסדר, אבל אני מצפה מהם ביום שאחרי להתייצב בצורה נחרצת לימינם של השופטים ומערכת המשפט ולהכריז שיש שופטים בירושלים ושהם מאמינים במערכת".

    במענה לשאלה כיצד ישבו בנוח בממשלה לאור דבריו של נתניהו על מערכת אכיפת החוק כאמור, ענה שי "לא באנו לכאן בשביל הנוחות, זה לא סוף שבוע במלון מפואר. לקחנו על עצמנו 50 אחוז מעבודת הממשלה. יש לנו הרבה עבודה וברקע אנחנו נשמע דברים לא נעימים, אני בטוח, אבל זה חלק מהעבודה שלנו ואנחנו לא צריכים להתלונן על מר גורלנו".

    במסר פייסני ומאחד אמר שר המדע "אנחנו לומדים את הצד השני, לומדים לעבוד ביחד. רק עכשיו בישיבת הממשלה קיבלנו החלטה מוצדקת להקצות 14 מליארד שקל נוספים להיחלצות ממשבר הקורונה, היו שאלות והערות אבל בסוף הייתה החלטה פה אחד. ואני מאמין שיהיו עוד ויכוחים – אפילו סוערים, אבל אני משוכנע שרובם יהיו ויכוחים מקצועיים. יהיו רעשי רקע אבל זה טבעם של החיים הפוליטיים. אני אופטימי".

    שי התייחס גם לביקורת הרבה שנשמעת כלפי גנץ וחברי כחול לבן מצד שותפיהם לשעבר ב'יש עתיד': "לא הופתעתי מהביקורת. הצטערתי על כך שהיא ירדה לפסים אישיים".

    השר נשאל האם בדיעבד הוא מצטער על החבירה לרשימת יש עתיד וענה שלא חשב על כך: "לא יודע הפתעת אותי, אני צריך לחשוב על זה. אבל אתה יודע את דעתי כמה שיתוף הפעולה עם הציבור החרדי חשובה ולכלל הציבור".

    שי הוסיף ואמר כי יש להביא לאחדות בעם ולא להסית ולפלג: "צרך להנמיך את הלהבות ולקרב לבבות. לראות את הצד השני".

    בנוגע לקמפיין שהובילו בזמנו בבחירות, שיקימו 'ממשלה חילונית', אמר שי שאינו יודע מי הוביל לכך במפלגה וכי האו אישית לא אהב את האסטרטגיה גם בזמן אמת וכעת הוא מצטער עליה: "אני לא יודע מי הוביל לכך. אתה יודע, בזמן אמת במצב של בחירות ויש לחץ גדול ומגיע סקר ומקבלים החלטות במהירות – אך זו הייתה אסטרטגיה פרסומית שהייתה לדעתי טעות חמורה ואני אישית מצטער עליה וקבלתי על כך גם אז".



    0 תגובות