ח"כ יעקב מרגי: "תהיה התקדמות בנושא הדיור לחרדים"

    ישראל רובין No Comments on ח"כ יעקב מרגי: "תהיה התקדמות בנושא הדיור לחרדים"

    יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי: "אין ספק שנראה שינוי ותהיה התקדמות בנושא הדיור לחרדים במהלך הקדנציה" | חזרה לשגרת הלימודים: "גדולי ישראל לא כל כך מתלהבים לחזור מהר לשגרה" | על נתניהו: "יש פה איזו אכיפה בררנית"

    יעקב מרגי צילום: פלאש 90
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר. בפתח הראיון התייחס מרגי לנושא מצוקת הדיור החרדית ואמר כי לדעתו תהיה התקדמות ופתרונות בנושא במהלך הקדנציה הקרובה: "הנציגות החרדית יושבת בקדנציה הזו בכל הצמתים המרכזיים והחשובים ביותר לקידום הנושאים הכלכליים של הציבור החרדי: משרדי הפנים והשיכון, ועדת הכלכלה והכספים. שיתוף פעולה של כל הבכירים החרדים – תייצר פתרונות בנושאים רבים".

    מרגי הוסיף: "אין ספק שנראה שינוי ותהיה התקדמות בנושא הדיור לחרדים במהלך הקדנציה הקרובה אבל אף פעם לא תוכל להדביק את כל הפערים כי בסוף הקדנציה יצוצו צרכים חדשים שלא חלמת עליהם".

    בהתייחסו לנושא החזרה לשגרת הלימודים במערכת החינוך החרדית ובעולם הישיבות ובמענה לשאלה האם יתכן שיש אפליה כלפי הציבור החרדי בכך שמערכת החינוך החרדית חוזרת ללימודים לאט יותר מהכללית, ענה יו"ר ועדת הכלכלה: "אני חושב שלא מפלים אותנו אלא בודקים צעד אחר צעד, הציבור החרדי חייב לדעת שגם גדולי ישראל לא כל כך מתלהבים לחזור מהר לשגרה ובוחנים כל החלטה בשבע עיניים, ואני מדבר על כלל גדולי ישראל".

    "גם בעולם הישיבות, קצב החזרה תלוי לא רק במשרד החינוך או הבריאות, זה תלוי בתנאים של הישיבות ושל ראשי הישיבות ונתון להחלטת גדולי ישראל שנותנים את ההנחיות והפסיקות". "ותאמין לי", חשף ח"כ מרגי "שלפעמים אנחנו באים ללחוץ יותר ורואים שהם לא כל כך ממהרים. צריך להקשיב להנחיות, חמירא סכנתא מאיסורא – כך הם אומרים".

    "לכן אני לא חושב שיש פה איזו יד מכוונת להצר את צעדי החברה החרדים או שאנחנו מטופלים בסוף. יש התקדמות ורואים את ההתקדמות", קובע מרגי.

    במהלך הראיון התייחס מרגי למשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי 1000, 2000 ו-3000, שהחל ביום ראשון האחרון ואמר: "אני מרחם על כל אדם שצריך להאבק ולהוכיח את חפותו. אין ספק שזה מחזה לא נעים שראש ממשלה ניצב על ספסל הנאשמים. אנחנו חשים, ואני בורר את מילים שלי, ערים לכך וחשים בכך יש פה איזו אכיפה סלקטיבית או בררנית", טען ח"כ מרגי.

    בעניין התקפותיו של ראש הממשלה על מערכת המשפט וטענותיו לאי צדק במערכת, אמר הח"כ: "הוא לא תקף את מערכת המשפט, הוא לא תקף את השופטים. אתה יודע כמה חוקרי משטרה ושופטים בדימוס שנשאלו האם יתכן שיושבים בבתי הסוהר אנשים שהם חפים מפשע – השיבו שיש חשש ושהם לא בטוחים שאין. התפתח פה איזה שיח צבוע שכולם נתונים לביקורת חוץ ממערכת המשפט".



    0 תגובות