בג"ץ פסק: בית המחבל שרצח את דביר שורק הי"ד – לא ייהרס

    ישראל רובין No Comments on בג"ץ פסק: בית המחבל שרצח את דביר שורק הי"ד – לא ייהרס

    בג"ץ דן בהרכב של שלושה שופטים בעתירת המחבל שרצח את דביר שורק הי"ד, וקיבל את העתירה: בג"ץ אסר על המדינה להרוס את בית המחבל, בנימוק כי לאור שיהוי של המדינה במשך 5 חודשים להוציא צו הריסה. ובנוסף לטענת השופטים אשתו וילדיו של המחבל "חפים מפשע"

    הלווית הקדוש יהודה דביר שורק הי"ד צילום: פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ בהרכב של שלושה שופטים, השופטת ענת ברון, השופט עוזי פוגלמן והשופט דוד מינץ דנו בעתירה של משפחת המחבל שהיה חלק מחוליית הרצח שרצחה את הנער גביר שורק הי"ד, בית המשפט ברוב של שניים מול דעת מיעוט פסק כי אין להרוס את בית המחבל. בנימוק כי אשתו וילדיו בראיית בג"ץ חפים מפשע, בנוסף המדינה השתהתה 5 חודשים עד להוצאת תו להריסת הבית ושיהוי על פי דעת שני השופטים פגע בהרתעה.

    השופטת ענת ברון נימקה את ההחלטה: "המחבל נמנה עם חוליית מרצחיו של דביר שורק ובגין כך עליו לבוא על עונשו. לצד זאת צו ההריסה מכוון לבית שבו מתגוררים רעייתו ושלושת ילדיו הקטינים שהינם חפים מפשע ולא גילו על מערבות באירוע. קיים חשש שצו ההריסה משמש כסנקציה עונשית, לא לכך נועדה סמכות הריסת הבתים בידי המפקד הצבאי".

    השופט מינץ הנחשב שמרני יותר, שהיה בדעת מיעוט בהרכב הצדיק את דרישת המדינה להרס הבית וכך הוא כותב: "אין חולק כי המפגע לא נכח בזירת הפיגוע בעת ביצועו, אבל על פי כתב האישום, היה אחד הגורמים הדומיננטיים בפעילות מאחורי הקלעים, תמך בביצוע הפיגוע ואף "נזף" במבצעיו על "כשלים" שנפלו בביצועו. לפיכך, די במידת ההשפעה של מהלכיו על התממשות הפיגוע, כדי להצדיק את הפעלת הסמכות".

    כזכור, ביום רביעי, ב- 7 באוגוסט 2019, מעט לפני השעה שמונה וחצי בערב, ירד רב"ט דביר ושרק (19) מאוטובוס בצומת גוש עציון כשבידו שקית עם ספרים שקנה לרבנים שלו. דביר, תושב עופרה, החל לצעוד בחושך לעבר הישיבה שבה למד בקיבוץ מגדל עוז, כשהוא לא יודע ששני מחבלים עוקבים אחריו ברכבם. כעבור כמה דקות המחבלים נעצרו ליד דביר ואחד מהם התנפל עליו ורצח אותו בדקירות.

    צה"ל לכד את שני המחבלים שביצעו את הרצח והם סיפרו לחוקרים בשב"ע על הפיגוע. המחבל נסיר זה שדקר את דביר הי"ד, סיפר בחקירה: "ראינו אדם שהולך בכביש קרוב לכיכר והוא פונה ימינה לכיוון ההתנחלות, ואז קאסם התקרב אליו וראינו שהוא עם כיפה של מתנחלים ושיש לו פאות. כאן ידענו שהוא מתנחל".

    "קאסם חסם את הדרך לבחור הזה ואני ירדתי מהרכב כשבידי השמאלית השוקר והסכין על המותן במכנס. ואז ניסיתי לחשמל את המתנחל אבל לא הצלחתי להפעיל את השוקר, וברגע הזה המתנחל ניסה לדחוף אותי אחורה ואני דחפתי את המתנחל והוא נפל על הרצפה. באותו רגע הוצאתי את הסכין והתחלתי לדקור את המתנחל בפלג הגוף העליון, והוא ניסה להגן על עצמו על ידי כך שכיסה את הפנים והחלק העליון עם הידיים. אחרי זה המתנחל נשאר במקומו ולא זז ואני עליתי לרכב יחד עם קאסם".

    חוקר: "האם במהלך הדקירות או במהלך העימות הקורבן אמר משהו?"

    קאסם: "המתנחל התחיל לצעוק במהלך העימות והוא נפל לרצפה ופניו כלפי מעלה. לפני שהלכנו הסתכלתי לכיוון שלו ולא ראיתי שהוא זז".



    0 תגובות