הכוח חוזר לעם; שקד וקרעי מציעים: בחירת יועמ"ש רק על ידי הכנסת

    איתי גדסי No Comments on הכוח חוזר לעם; שקד וקרעי מציעים: בחירת יועמ"ש רק על ידי הכנסת

    ח"כ קרעי וח"כ שקד בהצעת חוק חדשה שתביא לסוף שלטון הפקידים ושמירת המאזן בין הרשויות, היועמ"ש ייבחר אך ורק על ידי נבחרי הציבור ללא התערבותם של גורמים זרים

    New Knesset member Shlomo Karai at the Knesset Plenary Hall, ahead of the opening Knesset session of the new government, on April 29, 2019. Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90 *** Local Caption *** ????? ???? ???? ???? ?????? ????? ???? ???? ???? צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) הגיש הצעת חוק יחד עם ח"כ איילת שקד לבחירת היועץ המשפטי לממשלה. על פי החוק המוצע ייבחר היועץ המשפטי לכנסת בוועדה המורכבת מחברי כנסת בלבד.

    קרעי הסביר את חשיבות המהלך: "האיזון העדין בין רשויות השלטון בישראל, מופר באופן גס. הפגיעה המשמעותית ביותר היא מצד הרשות השופטת, אשר מכרסמת באופן רציף בסמכויותיה של הכנסת, שהינה הרשות העליונה, והיחידה שנבחרת על ידי העם" הבהיר קרעי את עמדתו.

    קרעי הסביר כי אופן הבחירה המוצע יהיה "כחלק מהשמירה על עקרון הפרדת הרשויות וחיזוק מעמד הכנסת, ראוי שהיועץ המשפטי לכנסת ייבחר לתפקידו בהליך בו משתתפת נציגות רחבה של חברי הכנסת, ללא מעורבותן של רשויות אחרות או גורמים זרים".

    ההישג הוא של העם אומר קרעי, "הצעה זו תחזיר לכנסת את עצמאותה המלאה בבחירת אדם לתפקיד חשוב ומהותי כל כך לעבודתה השוטפת, כיועץ המשפטי לכנסת, ותמנע כל מעורבות חיצונית במינוי זה".



    0 תגובות