- רדיו קול חי - -

העשייה האקדמית בלניאדו עולה קומה

המגזין הרשמי של ההסתדרות הרפואית בישראל בחודש מאי – מגזין "הרפואה" , הנחשב לאחד מהמגזינים החשובים ביותר בתחום הרפואה בעברית, הוקדש לפרסום אסופת מאמרים מדעיים של רופאי המרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו. המאמרים נכתבו על ידי רופאי ילדים, פנימאים, מומחי רפואה דחופה, אונקולוגים, גריאטריים וגניקולוגים. המרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו מקיים פעילות אקדמית סדירה החל משנת 2007 ועד היום , בתחילת הדרך סונף בית החולים לפקולטה לרפואה ע"ש סקאלר באוני' תל אביב והחל משנת 2011 סונף לפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט בטכניון. הפעילות האקדמית מתרכזת בקליטת סטאז'רים, מתמחים וביצוע מחקרים רטרוספקטיביים, פרוספקטיביים ומעבדתיים. ביצוע הפעילות המחקרית מבוצעת ומונהגת על ידי רופאים בכירים וכן  מתמחים וסטאז'רים לוקחים חלק בפעילות המחקרית, כבר בשלבי ההתמחות והסטאז' הראשונים. כיום, מועסקים בבי"ח לניאדו כ-40 סטאז'רים וקרוב ל-100 מתמחים.

המאמרים שפורסמו במגזין הרפואה הוקדשו למגוון רחב מאד של נושאים קליניים: תוצאות טיפול ביולוגי בסרטן נשים, מתן טיפול אנטיביוטי במינון גבוה לדלקת מח, טיפול בקנאביס לחולי פיברומיאלגיה, דיווח על ניתוח בגישה כפולה לפרוסקופית לנשים, טיפול מבטיח באנמיה של תמס דם על רקע  פעילות יתר של מערכת החיסון ,ירידת לחץ דם בקרב קשישים לאחר ארוחה,  סקירה על התפתחות הרפואה הדחופה בישראל ועוד.

ד"ר נחמה שרון, סגנית מנהל מחלקת ילדים, מנהלת היחידה להמטו-אונקולוגיה ילדים  ועורכת אורחת של המגזין מסרה כי " הפעילות האקדמית הפעילה של רופאי לניאדו מובילה, בסופו של דבר, לתוצאות קליניות טובות יותר בשטח. המעורבות האקדמית שומרת על הצוות מעודכן, סקרן להתפתחויות ופתוח לביצוע הליכים חדשים הדורשים שיתופי פעולה מולטי-דיסצפלינריים. אני גאה בתוצאה עליה עבדנו זמן רב – מגזין בעל ערך קליני משמעותי. מבקשת להודות לעוזר שלי מר משה יאנה שלולא העבודה המסורה שלו, לא היינו מגיעים לתוצאה הזו"  מר נדב חן, מנכ"ל לניאדו בירך את ד"ר שרון ואמר "עבודה של חודשים ארוכים הובילה לתוצאה מכובדת מאד, העשייה האקדמית היא חלק מהותי מהפעילות הקלינית בבית החולים, נמשיך לעודד צוות לעסוק בכך"

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי של בי"ח לניאדו ציין כי "עבורנו בלניאדו מדובר במהלך דרמטי, לא פחות מכך. הפעילות האקדמית ממשיכה להתפתח ולצמוח ויש לכך השלכות רוחב גדולות. מתמחים, סטאז'רים וכמובן רופאים בכירים מביעים ענין רב בפעילות האקדמית המבוצעת פה ואף גורמים בעולם הרפואה בעולם. אני גאה בצוות שעסק בכך ובכותבי המאמרים"