הילד שחלם על גיטרה בסינגל בכורה: "ודאות" • האזינו

    דוד קליגר No Comments on הילד שחלם על גיטרה בסינגל בכורה: "ודאות" • האזינו

    בגיל צעיר מאוד חלם נועם רמתי על גיטרה אביו אתגר אותו והגיטרה הגיעה, עכשיו אחרי הרבה שנים גם מגיע החלום של אלבום הביכורים שמתוכו מוגשת סנונית ראשונה בשם "ודאות" על העיבוד הופקד נדב ביטון • האזינו

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הזמר והיוצר נועם רמתי מנער את אווירת ימי הנגיף המכבידה, בסינגל חדש וגדוש בקצב וגרוב – "ודאות". מעבר להיותו מוזיקאי מחונן ויוצר בנשמה, בוגר לימודי הנדסה תעשייה וניהול, ומוזיקאי מהרגע בו למד להגות את המילה הראשונה. נועם שגדל בבית מסורתי באשדוד, אימץ לעצמו השפעות ממוזיקה ישראלית שורשית שהתנגנה בבית בשנות ילדותו. לימים, הפכה ההשראה לבסיס יצירתו המוזיקלית.

    כשחלם על גיטרה חדשה משלו, הציב לו אביו אתגר: "אם תצליח לבצע שיר אחד בצורה מושלמת, אקנה לך גיטרה". החולם הסתגר בחדרו ובתוך כמה שעות השיג את הגיטרה הנכספת. הוא נשלח ללימודי גיטרה ובמקביל הקים להקה עם חבריו לישיבה תוך שהוא מתחיל לכתוב שירים למגירה.

    "ודאות" היא טעימה מוזיקלית נוספת בדרך לאלבום בכורה מסקרן שצפוי לצאת בקרוב. "את האלבום הזה יצרתי בהשראת תהליך התחזקות מתון, שהתרחש במהלך לימודי במכינה הקדם צבאית", מסכם נועם את הקשר בין התורה ליצירה שבוקעת מנפשו. ככל שהתעמק ברעיונות אמונה מתורת הרב קוק והמהר"ל, כך פרצו לחנים וטקסטים מקוריים.

    מילות השיר נכתבו מול ההיכל בבית הכנסת. "הן פשוט בערו בי, חיפשתי מקום שקט להעלות את רעיונותיי על הכתב ומצאתי את עצמי בבית הכנסת, כותב ומלחין את השיר". הסינגל החדש ודאות, מוגש לציבור כרעיון עמוק להתמודדות עם בחירות שאדם בוחר בכל יום, ושמחת הוודאות שמגיעה עם ההשלמה הפנימית. למילים העמוקות, שודך לחן קצבי מדבק, שמבטא את הקלילות במציאת הודאות. להפקה המוזיקלית לוהק נדב ביטון.

    האלבום המלא שצפוי לצאת בע"ה בקרוב, כולל סגנונות מוזיקליים מגוונים: פופ יהודי איכותי, סול וג'אז, עובדה שמוסיפה ציפייה ודריכות למוזיקה יהודית מרעננת מתמיד.

    מילים:
    יש בי רצונות, הרבה רצונות
    לעשות פה שינוי לקדם ולבנות
    להבין בעצמי את סיבת הסיבות
    ולא לעצור ולא להסתפק
    לשאוף ולקלוט מן הטוב החומק.

    וזה קשה זה לא פשוט
    להבדיל בין טעות למהות
    ישנו אחד ומיוחד
    מביט לארץ ותרעד
    ויום יבוא ומעל כולם יוסר מסווה
    תתגלה ודאות

    יש בי שאיפות חלקן גדולות חלקן קטנות
    יש מהן אנוכיות ויש יותר כלליות
    ואני לא עומד לבד אני נתמך במעקה
    קשור היטב לעם שרץ מאז ועד הזמן הזה

    קרדיטים:
    מילים ולחן: נועם רמתי
    עיבוד והפקה מוזיקלית: נדב ביטון
    הפקה: סטודיו סולם יעקב
    עיצוב עטיפה וקליפ מילים: ירין אלוש



    0 תגובות