שר המשפטים לשעבר: "לא מעמידים לדין רא"מ על עבירה תקדימית"

    אסתי פלד No Comments on שר המשפטים לשעבר: "לא מעמידים לדין רא"מ על עבירה תקדימית"

    שר המשפטים לשעבר חיים רמון בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' לאחר פתיחת משפט נתניהו, "לשופטים יש משימה בלתי אנושית, חצי מהעם בטוח שהוא זכאי וחצי מהעם בטוח שהוא אשם". החוק הצרפתי: "לא היה שום אסון אם משפטו היה נפתח עוד שלוש שנים"

    צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים לשעבר חיים רמון התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן והסביר את המשימה הקשה שניצבת בפני שופטי נתניהו, "המשפט הזה בעייה, כי חצי העם חושב שחבל על הזמן ביבי אשם. וחצי עם חושב שחבל על הזמן ביבי זכאי. וזה מלאכה בלתי אפשרית לשופטים היא לא אנושית, זה פעם ראשונה של הכרעה לבית המשפט אם הוא יהיה ראש ממשלה".

    רמון הוסיף, "אין אדם בישראל שאין לו דעה על ראש הממשלה. ולכן היה צריך להנהיג בישראל את החוק הצרפתי. כל ראשי הממשלה בישראל מאז 1990 היו בחקירות. לא היה קורה שום אסון אם נתניהו היה עומד למשפט עוד שנתיים שלוש במיוחד שזה עבירות מהסוג שהוא מואשם בהם. זה לטובת המדינה".

    על הפגיעה באזרחים הפשוטים, "עשרות דיונים נדחו בבית המשפט בגלל בואו של ראש הממשלה, לא חייב על כל האנשים שפסק דינם נדחה? מה הרצון להעמיד אותו על כסר הנאשמים הרי הוא היה מגיע בסוף? למה הם עושים את זה? זה נורא. שאני הייתי מגיע למשרד היו סוגרים שעתיים את כל הרחוב. הם צריכים לנהל את זה אחרת מבלי לפגוע במדיינים".

    על השאלה שהמשפט לראש הממשלה מוכיחה שכולם שווים בפני החוק: "כל האזרחים שווים בפני החוק על העבירה, האם בוזגלו נחקר בביתו, בשעות שהיו נוחות לו? האם כל ערוצי בתקשורת מעבירים הכל בשידור חי אצל בוזגלו?".

    הציבור ידע והציבור ידע שיש לו כתבי אישום. הציבור נתן לו 58 מנדטים ואמר אני מעדיף את נתניהו כראש ממשלה על פני גנץ וזאת הדמוקרטיה. כולם ידעו הכל כולל מועד תחילת המשפט".

    על תיקי ראש הממשלה, "נעשו דברים שזיהמו את החקירה עד כמה זיהמו? אני לא יודע. בתיק 1000 יש אפשרות סבירה, וגם בתיק 4000 יש תשתית סבירה להפרת אמונים שהוא יצטרך לענות עליה. אבל להעמיד בעל שוחד על מתן סיקור אוהד זה חסר תקדים בעולם כולו. אם אני הייתי בצוות ההגנה הייתי מביא את כל חברי הכנסת והמולי"ם ב-15 השנים האחרונות והם יספרו איך הם התנהלו. לא מעמידים ראש ממשלה באופן תקדימי".



    0 תגובות