- רדיו קול חי - -

רגב ואדשלטיין החליטו: הרכבת תחזור לפעילות

חזרה לשגרה מלאה. בשורות טובות לציבור נוסעי הרכבת, בדיון שהתקיים היום (ראשון) בהשתתפות שרת התחבורה, מירי רגב, שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגני השרים וגורמי המקצוע, סוכם כי התחבורה הציבורית תרחיב את פעילותה באופן ניכר.

החל מה-28 במאי קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבין-עירוני תגדל מ-23 נוסעים ל-46 נוסעים, כך שלמעט השורה הראשונה מאחורי הנהג, ניתן יהיה להשתמש בכל מושבי האוטובוס. יחד עם זאת האיסור על נסיעה בעמידה יימשך. במערך האוטובוסים העירוני קיבולת הנוסעים תגדל מ-20 נוסעים ל-49 נוסעים באוטובוס רגיל ומ-30 נוסעים ל-75 נוסעים באוטובוס מפרקי.

במערך האוטובוסים העירוני תותר נסיעה בעמידה. מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול גם הם בקיבולת של 75 אחוזים מהמותר ברישיון הרכב. מוניות פרטיות יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור, גם אם אינם נדרשים למלווה. רכבת ישראל תחדש את פעילותה באופן מלא ב-8 ביוני.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב אמרה לאחר ההחלטה: "אני שמחה על הסיכום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, לגבי הרחבת שירות התחבורה הציבורית בישראל.
זו הבשורה לה ציפו אזרחי ישראל. אני קוראת לציבור לסייע בידינו, לקחת אחריות ולפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

רגב הוסיפה: "אני מזמינה את הציבור להפנות שאלות לאתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולשאר הפלטפורמות הדיגיטליות של המשרד".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר: "שיתוף הפעולה עם שרת התחבורה מירי רגב חשוב. כבר מהשבוע שעבר אנחנו נמצאים בעיצומה של מגמת פתיחת המשק לרווחת הקהל והעסקים. אבל ההמשך תלוי בכל אחת ואחד מאיתנו – אם ישמרו על הנחיות משרד הבריאות. בלי שמירה קפדנית על ההנחיות – הקורונה עלולה לחזור ואיתה סגירת המשק".