גנץ בישיבת הממשלה: "נשאף לאחדות ולפיוס בחברה הישראלית"

    איתי גדסי No Comments on גנץ בישיבת הממשלה: "נשאף לאחדות ולפיוס בחברה הישראלית"

    ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו צריכים לפעול שהממשלה תאריך ימים ואנחנו צריכים לפעול שהאחדות תלך ותתרחב" | משבר הקורונה: "זו ההזדמנות ראש הממשלה להודות גם לך וגם ליתר החברים שהיו פעילים בהתמודדות עם המשבר ובבלימת הנגיף"

    צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ נשא דברים בפתח ישיבת העבודה הראשונה של ממשלת האחדות בטרקלין שאגאל במשכן הכנסת.

    תחילה התייחס גנץ לציון יום ירושלים: "אנחנו מציינים היום בישיבה את יום ירושלים שנחגג בשבוע שעבר. זהו יום שבו אנו שמחים על איחודה של העיר ומברכים את כל תושביה. וביום הזה אנחנו גם מתחילים בפועל באופן סמלי את פעילותה של ממשלת האחדות ואי אפשר לשכוח, גם את ציון זכרם של יהודי אתיופיה שצעדו ומתו בדרך לירושלים".

    גנץ הוסיף: "אין כמו ירושלים כדי לסמל את הלב הפועם של העם היהודי ומדינת ישראל ואנחנו ברוח האחדות נשאף להתקרב אחד אל השני בשביל להגיע בסופו של דבר לאחדות ולפיוס בחברה הישראלית. אנחנו צריכים לפעול שהממשלה תאריך ימים ואנחנו צריכים לפעול שהאחדות תלך ותתרחב, ואין כמו בירושלים לעשות את הדבר הזה".

    "בהתייחסו למשבר הקורונה אמר ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון: "היום נעסוק גם במרכיבים שנוגעים בהתמודדות וביציאה ממשבר הקורונה, מצד אחד בהיערכות לאפשרות לגל שני במעלה הדרך ולעשות את זה על כלל ההיבטים הבריאותיים, הכלכליים והחברתיים. זו ההזדמנות ראש הממשלה להודות גם לך וגם ליתר החברים שהיו פעילים בהתמודדות עם המשבר ובבלימת הנגיף. כעת אנחנו מקימים את קבינט הקורונה ואנחנו צריכים לראות מה ניתן לעשות בשביל שנוכל לצאת קדימה, להרגיע את המשק ולתמוך את החברה".

    גנץ התייחס גם למלאות 20 שנה ליציאה מלבנון: "היום ימלאו 20 שנה ליציאה מלבנון. לרבים מאיתנו היושבים כאן יצא לשרת שם. לשר החוץ גבי אשכנזי ולי הייתה חוויה להיות מהאחרונים שהיו שם, ביום היציאה. גם היום אנחנו מסתכלים על הזירה הצבאית, הן בלבנון והן בסוריה בתשומת לב רבה, לא חלפו בעיות הביטחון שיכולות להתרחש מצפון. אנחנו כמובן נעקוב אחרי הכל, נפעל כשצריך, ניערך לנדרש, וכמובן גם צריכים לפתח את יישובי הצפון ולחזק אותם. לצד זאת, נושיט יד לשלום בכל אחת מהגזרות שמולן אנחנו פועלים ובכל אחת מהן אנחנו חייבים גם להחזיק עוצמה צבאית שתוכל לאפשר את ההגעה לשלום".

    "לסיום", אמר ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון "אני מבקש לברך בשם כולנו כאן את כל אחינו המוסלמים שחיים איתנו בישראל לרגל עיד אל פיטר בברכת "כול עאם ואנתום בח'יר".



    0 תגובות