נתניהו: "נסייע לעצמאיים ולבעלי העסקים הקטנים להחזיר את המשק לצמיחה"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "נסייע לעצמאיים ולבעלי העסקים הקטנים להחזיר את המשק לצמיחה"

    בדבריו בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה נתניהו: "אחרי ארה"ב, מדינות נוספות בדרך להעביר את השגרירות" | בנושא הבטחוני: "פועלים כל העת כנגד התבססות איראן בסוריה" | הכלכלי: "נסייע לעצמאיים ולבעלי העסקים הקטנים להחזיר את המשק לצמיחה" | עוד אמר: "אנחנו רוצים לחתוך בגרזן חד את הבירוקרטיה"

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו, פתח היום (ראשון) את ישיבת העבודה הראשונה של ממשלת האחדות בטרקלין שאגאל במשכן הכנסת.

    בפתח דבריו ברך ראש הממשלה את אזרחי ישראל המוסלמים לרגל חג ה-עיד אל פיטר ואמר כי "לא רק שבירכנו את כל האזרחים המוסלמים בארץ, יצא לי גם לדבר ביומיים האחרונים עם מנהיגי סודאן וצ'אד. איחלתי להם בשמכם ברכות לעיד אל-פיטר וגם להמשך חיזוק היחסים בינינו. עוד מדינות מוסלמיות בדרך".

    בהמשך פתח נתניהו את ישיבת הממשלה בציון יום ירושלים "אנחנו מציינים היום שני אירועים חגיגיים – ישיבת העבודה הראשונה של הממשלה ה-35 כאן בירושלים, וכמובן ציון יום ירושלים של בירתנו הנצחית – הבלתי מחולקת. אנחנו מעלים את ירושלים על ראש שמחתנו, אנחנו מפתחים אותה, אנחנו מקדמים אותה בתחומים שונים. אני חייב להגיד שהפיתוח הזה והמעמד של ירושלים, אלה קיבלו רוח גבית מהחלטתו ההיסטורית של ידידנו נשיא ארה"ב, הנשיא טראמפ, שהחליט להכיר בירושלים כבירת ישראל, בזה הוא תיקן עיוות היסטורי, וגם החליט להעביר את השגרירות כאן לבירתנו. אני יכול לבשר לכם שמדינות נוספות כבר עשו את הצעד, או בדרך לעשיית הצעד הזה".

    עוד אמר נתניהו בנושא העיר ירושלים: "אני מבקש היום ממנכ"ל משרדי, מנכ"ל המשרד למורשת, יחד איתך שר האוצר, ישראל כ"ץ, להכין תוכנית מיוחדת בסכום של 200 מיליון ש"ח להמשך פיתוח וחיזוק ירושלים. זה חשוב לנו גם בעידן הקורונה. זה חשוב כי ירושלים תמיד בראש שמחתנו. אני יכול לסיים ולומר: לשנה הבאה בירושלים הבנויה והבריאה".

    "אני שמח לראות כאן את כולכם סביב שולחן הממשלה. אזרחי ישראל בחרו בנו ברוב מוחץ, ביקשו שנהיה יחד, שנעבוד יחד בשיתוף פעולה למענם, והם כמובן צודקים. הממשלה הזאת מייצגת את כל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל", הצהיר נתניהו.

    נתניהו הציג שניים מהנושאים החשובים בסדר יומה של הממשלה "אני מבקש לעשות היום את שני הצעדים החשובים והמידיים ביותר שהודענו עליהם מראש: אחד, זה להקים את הקבינט הביטחוני-מדיני, והשני זה להקים את קבינט הקורונה".

    בהתייחסו לנושא הביטחוני אמר נתניהו "כמובן שבצד הביטחוני, האתגרים הביטחוניים לא פסקו לרגע, גם לא האיומים. אתם שמעתם ודאי את שליט איראן, חמינאי, מאיים עלינו בהשמדה. כל מי שמאיים עלינו בהשמדה לא יצליח כמובן – אבל הוא שם עצמו בסכנה גדולה".

    עוד אמר בנושא הביטחוני "אני מבקש שוב להבהיר שהמדיניות שלנו היא להתנגד לתוקפנות האיראנית בכל מקום, ולהתנגד לניסיונות של איראן להתבסס בסוריה, אנחנו פועלים כל העת, וכמובן גם להתנגד לניסיון של איראן להביא לתוך סוריה או לפתח בסוריה כלי נשק שישמשו את גרורותיה ואת כוחותיה שיכולים לסכן את מדינת ישראל".

    נתניהו התייחס לנושא החזרה לשגרה לאחר תקופת הקורונה "במקביל, אנחנו חייבים להמשיך להתמודד נגד הסכנה של מגפת הקורונה. כרגע המשימה המיידית שאנחנו נטפל בה היא המשימה הכלכלית. אנחנו פעלנו רבות בתחום הכלכלי, אבל אנחנו רוצים לעשות עוד. בראש ובראשונה לפעול יחד כדי להחזיר את האנשים לעבודה. על כך שוחחתי עם שר האוצר כמה פעמים בשבוע שעבר. אנחנו נכניס מיד לפעולה פעולות שיביאו – מקומות עבודה, מקומות עבודה, מקומות עבודה. נסייע לעצמאיים ולבעלי העסקים הקטנים להחזיר את המשק לצמיחה".

    "לכן", הוסיף ראש הממשלה "הנחיתי להגדיל את התוכנית הכלכלית ל-100 מיליארד ש"ח. אנחנו מוסיפים עוד 14 מיליארד ש"ח. אנחנו נשקיע את התקציב הנוסף בתוכנית לעידוד תעסוקה, בקרן לסיוע לעסקים שלא יוכלו לשוב לפעילות סדירה בזמן הקרוב, בתוכניות להאצת המשק ועוד. כמו כן, אנחנו הגדלנו את קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים מ-8 מיליארד ש"ח ל-14 מיליארד ש"ח והרחבנו את סעיפי הסיוע כדי שנוכל לחלק את הכסף לכל מי שזקוק לו".

    "אני אגלה לכל מי שלא מכיר אותי עדיין, שבין ההנאות הקטנות שיש בחיים הציבוריים עבורי, זה לחתוך בגרזן את הבירוקרטיה. לכן, אנחנו רוצים לחתוך בגרזן חד את הבירוקרטיה שמונעת או מעכבת את מתן העזרה הזאת לאנשים שמגיע להם", הצהיר נתניהו.

    לסיום אמר ראש הממשלה בפנייתו לשרי הממשלה החדשה "אני מצפה מכולכם לעבודה משותפת מתוך שיתוף פעולה ואחדות אמיתית. כל אחד ואחת סביב השולחן הזה יוכלו להגיד מה שהם רוצים, כך אני נוהג, ואני אפילו מקצה את הזמן לשמוע את הדברים. לא 'כאילו' לשמוע אלא באמת להקשיב ולנסות להבין את הטענות השונות על מנת שיחד נקבל בשיתוף פעולה – בני, אני ואתם – את ההחלטה הנכונה ביותר למדינת ישראל ולאזרחי ישראל".



    0 תגובות