השר פרץ: "לפעול להעברת משרדי הממשלה לבירה"

    איתי גדסי No Comments on השר פרץ: "לפעול להעברת משרדי הממשלה לבירה"

    השר לירושלים ומורשת הרב רפי פרץ בישיבת הממשלה החגיגית לציון יום ירושלים: "קורא לחבריי השרים לפעול להעברת המשרדים והעובדים לבירה – ראויה לכך בירתנו הנצחית"

    הרב רפי פרץ צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישיבת הממשלה החגיגית לציון 53 שנים לשחרורה של ירושלים הציג שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ את אתגרי משרדו.

    השר אמר בפתח הישיבה "העיר ירושלים ניצבת תמיד בפני אתגרים ומבחנים. ישנו אתגר המצוי לחלוטין בידי חבריי השרים היושבים סביב שולחן הממשלה והוא העברה מיידית של היחידות הארציות של הממשלה לירושלים. החל משנת 2007 התקבלו החלטות ממשלה בנושא, שלא יושמו וכיו יש לא מעט יחידות ארציות של הממשלה, המונות יחד אלפי עובדים, המצויות מחוץ לירושלים".

    "אני קורא לחבריי השרים לפעול להעברת המשרדים והעובדים לבירה", הוסיף פרץ. "ראויה לכך בירתנו הנצחית. יש להעברת משרדי הממשלה לירושלים, משמעות הצהרתית כעיר בירה, ומשמעות כלכלית להוספת אלפי משרות".

    עוד אמר, כי "אתגר משמעותי נוסף הוא המשך הצמיחה שחווה העיר, בין השאר בזכות השקעות חסרות תקדים של הממשלה. המדינה כולה חווה משבר כלכלי חמור עקב מגיפת הקורונה. העיר ירושלים נפגעת גם היא ובמיוחד בתחום התיירות. למעלה משמונים אחוזים מהתיירים המגיעים ארצה, מבקרים בירושלים. העיר נשענת במידה רבה על תיירות נכנסת ובימים אלה, בהם המשבר בתחום עדיין בעיצומו, גם ירושלים ניצבת בפני אתגר משמעותי שעל פתרונו נעמול יומם ולילה, יחד עם עיריית ירושלים".

    בעניין העברת שגרירויות אמר, "זכינו כי ארה"ב לפני שנתיים הכירה בירושלים כבירת ישראל ואף העבירה את השגרירות שלה לכאן. אני קורא מכאן לכל המדינות המקיימות איתנו יחסים דיפלומטיים, להעביר גם את השגרירות שלהם לעיר. זוהי בירתנו הנצחית".



    0 תגובות